تکنولوژی

اولین تصاویر از طراحی داخلی مرسدس بنز 2017 کلاس E

رفته رفته به زمان رونمایی رسمی از خودروی جدید مرسدس بنز در کلاس E نزدیک می‌شویم. در همین راستا شرکت آلمانی نیز اولین تصاویر رسمی از طراحی درون این خودرو را پیش از آغاز به کار نمایشگاه خودروی دیترویت، منتشر کرده است. 

در قسمت داخلی این خودرو شاهد طراحی زیبا و خیره‌کننده همراه با تکنولوژی‌های سطح بالا خواهیم بود که ناخودآگاه ذهن را به سمت خودروهای لوکس سری S و البته نیم‌نگاهی به خودروهای اسپورت کلاس C (در خصوص بهره‌گیری از صفحه‌نمایش‌های دوقلو) معطوف می‌کند. 

تعبیه این صفحه‌نمایش‌ها، گزینه‌ای انتخابی برای کاربران خواهد بود تا ترکیب یادشده در قالب دو صفحه‌نمایش 12.3 اینچی با رزولوشن 1920 در 720 پیکسل پیش روی کاربر قرار ‌گیرند و راننده بتواند بر اساس سلیقه خود از سه حالت کلاسیک، اسپورت یا پروگرسیو استفاده کند. مدل‌های پایه از ترکیبی سنتی در قالب دو صفحه آنالوگ که توسط یک صفحه‌نمایش 7 اینچی از هم جدا شده‌اند و یک صفحه‌نمایش مرکزی 8.4 اینچی بهره می‌برند که پیش از این در نسخه‌های اولیه این محصول مشاهده کرده بودیم. 

مرسدس اعلام کرده کلاس E در قالب دو نوع کنسول وسط با طراحی‌های متفاوت  عرضه خواهد شد که البته تصویری از این کنسول‌ها در جدیدترین عکس‌های منتشر شده نیست. یکی از این کنسول‌ها مطابق با سیستم تعویض دنده اتوماتیک و در قالب طراحی ساده و دیگری برای سیستم تعویض دنده دستی طراحی شده‌اند. 

برای اولین بار و در راستای رقابت با بی‌ام‌دبلیو سری 5، آئودی A6، جگوار ایکس‌اف و کادیلاک سی‌تی‌اس، مرسدس از کلیدهای کنترلی لمسی به‌منظور استفاده از قابلیت‌های مختلف سیستم فرمان و یا بهره‌گیری از قابلیت کشیدن انگشت بر روی صفحه به‌منظور کنترل قابلیت‌های مختلف سیستم اطلاعاتی، سرگرمی بهره گرفته است. 

از جمله قابلیت‌های دیگر، استفاده از LED هایی با مصرف انرژی پایین در کابین با امکان انتخاب 64 رنگ برای شخصی‌سازی هرچه بیشتر نورپردازی است. خودروی جدید مرسدس در کلاس E امکان استفاده اختیاری از سیستم مالتی‌بیم در چراغ‌های جلو و سیستم LED در چراغ‌های عقب به‌منظور پیاده‌سازی افکت تخیلی (که مرسدس عنوان داشته یادآور کهکشان راه شیری و یا حرکت موتور جت است) را فراهم می‌کند.

گزینه دیگری که به سلیقه کاربر امکان استفاده از آن وجود دارد، سیستم صدای فراگیر سه‌بعدی Burmester است که در کنار طراحی جدید صندلی‌ها به‌منظور فراهم کردن امکان استفاده از سه حالت مختلف بسته به دید و راحتی راننده و بهره‌گیری از مواد با کیفیت بالا مانند چوب، در داخل خودرو خودنمایی می‌کند. 

هارت‌مات سینکویتز، سرپرست تیم طراحی داخلی خودرو شرکت مرسدس در این خصوص می گوید:

” در قالب طراحی داخلی خودروی جدید کلاس E ما بیانی تازه از مفهوم لوکس بودن در دنیای معاصر را پیش روی کاربران قرار داده‌ایم. ما فضای داخلی را به صورتی تخیلی و همراه با قابلیت‌های هوشمند، طراحی کرده‌ایم. بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید و تجهیزات مختلف نیز تجربه‌ای متمایز را برای راننده و سرنشینان به همراه خواهد داشت.

انتظار می‌رود در هفته‌های آتی و پیش از رونمایی رسمی و کامل این خودروی جدید مرسدس در کلاس E، شاهد انتشار خبرهای جدید به‌ویژه از طراحی بیرون و البته مشخصات فنی آن باشیم. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا