تکنولوژی

حذف موقت یا دائم اکانت اینستاگرام چگونه است ؟

دلایل زیادی می‌توانند به ترغیب شما در جهت خداحافظی موقت و یا دائمی از اینستاگرام منجر شوند. دوست نداشتن رابط کاربری و محتوای موجود در این برنامه، نگرانی‌هایی که ممکن است از بابت حریم شخصی و خصوصی خود داشته باشید و یا حتی بی‌فایده بودن ادامه استفاده از این سرویس در نظر شما می‌توانند از جمله دلایل موجود برای تصمیم‌گیری شما و دیگر کاربران برای دور شدن از این شبکه اجتماعی باشند. 

با این وجود مدنظر داشته باشید که در اینستاگرام خبری از قابلیت غیرفعال‌سازی به سبک وسیاقی که در فیس‌بوک مشاهده کرده بودید (و پس از مدتی می‌توانستید مجددا حساب کاربری خود را احیا کنید) نیست. با نهایی کردن تصمیم خود مبنی بر حذف حساب کاربری، هر آنچه که در قالب این سرویس منتشر کرده بودید نیز حذف خواهد شد. به همین دلیل شاید بد نباشد از قابلیت غیرفعال‌کردن موقتی استفاده کنید. قابلیتی که می‌توانید یک‌بار در هفته از آن بهره ببرید. 

 

غیرفعال‌کردن موقت حساب کاربری

غیرفعال کردن بدان‌معنا است که حساب کاربری شما تا زمانی که با واردشدن مجدد به این حساب، آن‌را مجددا فعال کنید، مخفی خواهد بود. به‌منظور استفاده از این ویژگی کافی است وارد حساب کاربری خود در وب‌سایت اینستاگرام شده و با کلیک بر روی نام کاربری خود در قسمت بالا، سمت راست صفحه بر روی گزینه Edit Profile در کنار نام کاربری خود کلیک کنید. 

در قسمت پایین صفحه‌نمایش لینکی در قالب مضمون  ‘Temporarily disable my account’ مشاهده خواهید کرد. با کلیک کردن بر روی این لینک، دلیل خود برای غیرفعال کردن حساب کاربری را به اینستاگرام اعلام کنید، گذرواژه خود را مجددا وارد کنید و نهایتا کلید بزرگ قرمز رنگ ‘Temporarily Disable Account’ را انتخاب کنید.

 

حذف کامل حساب کاربری از اینستاگرام

در صورتی که قصد دارید به طور کامل از حساب کاربری اینستاگرام خود و تمامی متعلقات آن جدا شوید، فرایند موجود کمی سخت‌تر خواهد بود. شاید دلیل این امر آنستکه اینستاگرام دوست ندارد شما حساب کاربری خود را از این شبکه اجتماعی حذف کنید. برای ساده‌شدن کار، تنها کافی است در مرورگر رایانه خود بر روی این لینک (https://instagram.com/accounts/remove/request/permanent/)کلیک کنید. با بارگذاری کامل صفحه، وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شوید. حالا صفحه‌ای را برای انتخاب گزینه حذف دائم حساب کاربری مشاهده خواهید کرد. همانند آنچه در فرایند غیرفعال کردن موقتی شاهد بودید باید دلیل خود برای حذف کامل حساب کاربری را مشخص کنید، بنابراین کافی است گزینه‌ای را از لیست موجود انتخاب کنید. 

بسته به دلایلی که انتخاب می‌کنید ممکن است اطلاعات و یا لینک‌هایی برای راهنمایی شما، در پیش رویتان قرارگیرد. حالا کافی است گذرواژه خود را در درون کادر موجود وارد کنید و بر روی گزینه ‘Permanently delete my account’ کلیک کنید تا حساب کاربریتان به‌طور کامل حذف شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫309 دیدگاه ها

  1. چند تا پیج دارم كه پسوردشو ندارم و نميدونم چه ايميل يا شماره موبايلي زدم براشون رو چطوري ميتونم پاك كنم؟البته پیج که دارم استفاده میکنم میکنم وله همون نام هست پاک نشه یوقت؟
    خود اينستاگرام بعد چه مدت استفاده نشدن پاكش ميكنه؟

  2. من شماره ای که اینستا باهاش نصب کردمه رو یادم نیس با پس وردم میشه پیجمو حذف کنم لطفا جواب بدین ممنونم

  3. اگه اکانت اینستا روحذف دایم بکنیم ایا عکسها وفیلمها وپیامهای طرف مقابل که براش فرستادیم پاک میشود یا نه

  4. سلام من دیشب دیلیت اکانت کردم الان که میخوام لاگین بشم،پیام میده شما قبلا درخواست دیلیت اکانت دادید و eror میزنه و وارد نمیشه چرا اینطوره و باید چیکار کنم؟

  5. سلام من یک هفته پیش اکانتمو غیرفعال کردم چند روز بعدش فعالش کردم ولی الان که یک هفته گذشته و دوباره میخام غیرفعالش کنم نمیشه چکار باید بکنم

  6. من امانت اینستارگرامم رو‌پاک‌کردم
    حالا می‌خوام دوباره با همون آیدی بسازم
    احازه نمی‌ده. چه‌کار کنم؟

    1. نمیشه با یه آیدی دوبار پیج دریست کرد .اگ دیلیت اکانت کردیت باید با یه آیدی دیگه وارد بشید

  7. پیج را من حذف کامل و دایمی زده ام و نمیخواهم برگردد امکان داد که با وارد کردن دوباره ایدی و پسوردم بنا به تغغیرات نسخه جدید اینستاگرام دوباره اکانتم برگردد؟

  8. سلام
    پيجي كه پسوردشو ندارم و نميدونم چه ايميل يا شماره موبايلي زدم براش رو چطوري ميتونم پاك كنم؟
    خود اينستاگرام بعد چه مدت استفاده نشدن پاكش ميكنه؟

  9. امكان داره بعد از اينكه موقت اينستارو حذف كرديم بعد مدت طولاني كلا اكانتمون پاك بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا