تکنولوژی

نکاتی برای رقابتی‌تر کردن عرصه کسب‌وکار

در سال‌های اخیر شاهد رقابتی‌تر شدن عرصه کسب‌وکار در صنایع مختلف بوده‌ایم. اگر در کسب‌وکارتان به دنبال راه‌هایی برای رقابتی‌تر شدن آن نباشید ممکن است میدان را از دست بدهید، زیرا اولویت بازار و مشتری‌ها پیوسته در حال تغییر است و به همین دلیل زیر نظر گرفتن رقبا در بازار بسیار حائز اهمیت است. در ادامه نکاتی را برای رقابتی‌تر کردن کسب‌وکارتان ذکر می‌کنم. 

 

به اسرار و رموز سیستم WordPress مسلط شوید

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار محبوب برای کسب‌وکار‌های کوچک است، خدمات ارائه شده در وردپرس گزینه خوبی برای طراحی و توسعه وب سایت شما است. کار با آن بسیار آسان است و به‌راحتی می‌توان استانداردهای جهانی را توسط آن اعمال کرد. دیوید باکستر، طراح و مدیر این سایت می‌گوید مراقب کدهای مخرب ناشناخته‌ای که در وب‌سایت شما موجود است، باشید.

 

عملکرد خود و تیمتان را بهبود بخشید

همانند هر موفقیت دیگری، موفقیت در کسب‌وکار هم با تلاش و سختکوشی به‌دست می‌آید. سختکوشی، یک رویکرد اندیشمندانه برای بهبود عملکرد فردی است. نیکولی سورمن توصیه‌های ساده‌ای درباره ساختار حرفه‌ای و اولویت‌های تیمی بیان می‌کند که دستیابی به نتیجه بهتر را امکان‌پذیر می‌کند. او بر لزوم توجه به دانش و مهارت‌، درک نقش، ایجاد انگیزش و قوانین مربوط به کارمندان تاکید می‌‌کند.

 

سیستم‌های کسب‌وکار خود را به روز نگه دارید

اگر همچنان در شرکت خود از مایکروسافت 7 یا حتی موتور جست‌وجوی قدیمی Alta Vista استفاده می‌کنید، متوجه باشید که ممکن است ناآگاهانه به سیستم خود صدمه بزنید. چون باید هزینه‌ای را که برای تبلیغات و همچنین بازدهی کسب‌وکارتان پرداخت می‌کنید، به‌طور موثر کنترل کنید تا متضرر نشوید. هالی چافین، کارشناس رسانه‌های اجتماعی شرکت هاست وی از مزایای مایکروسافت 10 سخن می‌گوید. آیا شما سیستم کسب‌وکارتان را به روز رسانی کرده اید؟بهتر است حتما هرچه زودتر از مزایای نرم‌افزارهای جدید بهره‌مند شوید.

 

جذابیت تصویری سایت خود را با Visme، بهبود بخشید

نیازی نیست که برای بالابردن جذابیت تصویری سایت خود حتما یک طراح گرافیک باشید. اگر فعالیت شما در زمینه طراحی سایت باشد، ممکن است برای بهبود بازدهی و اثربخشی سایت خود، به دنبال ابزار دیگری باشید. کارول آماتو Carol Amato با بررسی اجمالی هر یک از ابزارهای گرافیکی و با توجه کامنت‌های کاربران در سایت BizSugar پیشنهاد‌های خوبی در این زمینه ارائه می‌دهد.

 

به دنبال فناوری‌های جدید همچون Drone باشید

Drone یک هواپیمای بدون سرنشین با کارآیی‌های متفاوتی است که حتی در ارسال بسته‌های پستی از آن استفاده می‌شود. با این حال ممکن است شما بسته‌های کوچک برای ارسال به مسافت‌های کوتاه نداشته باشید، اما فکر کنید که آیا آخرین دستاورد تکنولوژی مانند Drone برای کسب‌وکار شما کاربردی و مفید هست یا خیر؟ 

 

وب‌سایت خود را برای رسانه‌ها جذاب کنید

در گذشته برای معرفی محصول و کسب‌وکار باید به مطبوعات سفارش آگهی داده می‌شد تا در روزنامه‌های محلی منتشر شود، ولی امروزه کسب‌وکارهای کوچک ابزارهای قدرتمندتری در اختیار دارند. کارشناس بهینه‌ساز سایت و رسانه‌های اجتماعی Zohaib Akhlaq، برای ایجاد یک وب‌سایت رسانه‌ای قابل فهم و محبوب با توجه به نظرات ارائه شده در سایت BizSugar راهنمایی‌هایی را ارائه می‌دهد.

 

آخرین کانال بازاریابی برای هر کسب‌وکاری را شناسایی کنید

امروزه همه شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف صنعتی به دنبال ترکیب مناسبی از کانال‌های بازاریابی برای کسب موفقیت در کسب‌وکار خود هستند. بررسی Mike Garee و راهنمایی‌های او در Express Camp Cloud برای شروع و توسعه یک کسب‌وکار را در نظر بگیرید. برای درک این مطلب لازم نیست حتما مدیرعامل شرکت سیلیکون ولی باشید، شما می‌توانید به راحتی از این راهکارهای ساده کمک بگیرید.

 

برای افزایش بهره‌وری، اتوماسیون بازاریابی را به حداکثر برسانید

اتوماسیون کمپین رسانه‌های اجتماعی به ندرت مورد توجه قرار می‌گیرند. اما لارا نانمیکر، مشاور بازاریابی چند نکته درباره یکی از بهترین کانال‌های جدید بازاریابی به نام اینستاگرام دارد. توجه کنید که برخی از شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام دارای فضای بسیار ساده و مناسب برای بازاریابی شما است. نانمیکر پیشنهاد می‌کند بر اساس شرایط کسب‌وکار خود حتما از خدمات اینستاگرام استفاده کنید. 

 

کمک موردنیازتان را دریافت کنید

این جمله به معنی استخدام افراد بیشتر نیست. گاهی صاحبان انفرادی کسب‌وکار هم می‌توانند از وجود یک دستیار بهره‌مند باشند. به‌عنوان مثال می‌توانید با یک دستیار مجازی همکاری کنید که این دستیار ممکن است یک فرد یا یک گروه باشد. آنها می‌توانند همه چیز از جمله جدول زمان‌بندی مدیریتی و برنامه سفرهای تجاری شما را طرح‌ریزی کنند.

 

داستان برند خود را با مهارت بازگو کنید

آموزش برقراری ارتباط موثر با مخاطبان برای موفقیت شرکت بسیار مهم است که بخش بزرگی از تاثیر مثبت آن در شرح حال شرکت شما هویدا می‌شود. ژی یوآن، بازاریاب بین‌المللی در مقاله‌اش برخی پیشنهادهای ساده برای اضافه کردن لحن محاوره‌ای در برقراری ارتباطات تجاری را بیان می‌کند. برخی از بحث‌های انجام شده کاربران را می‌توانید در سایت BizSugar ببینید.

 

 

منبع : Small Business

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا