تکنولوژی

چاپگرهای سه‌بعدی در جیتکس 2015

نام نویسنده: مهیار مهرجو

چاپ کردن همیشه برای مردم جالب بوده است؛ از چاپ بنرهای تبلیغاتی تا عکس‌های خانوادگی. همه ما آلبوم‌هایی از این دست را در منزل داریم. اما این عکس ها تا چه اندازه واقعی هستند؟ تصور کنید عکس‌های خودتان را سه‌بعدی داشته باشید. چیزی شبیه به مجسمه البته رنگی و با کیفیت بالا. این چاپگرها پیشرفت بسیار خوبی داشته‌اند تا آنجا که ناسا ابزار مورد نیاز خود در ایستگاه فضایی را به همین وسیله چاپ می‌کند.

در جیتکس امسال نیز بخش بزرگی از نمایشگاه مربوط به چاپگرهای سه‌بعدی بوده است. از خودکاری که می‌توان با آن سه‌بعدی نوشت یا نقشی کشید تا بزرگترین چاپگر سه‌بعدی دنیا. بیشتر غرفه‌ها شرکت‌های واسط بودند و به ندرت هم خود سازندگان. برای اینکه چیزی از قلم نیفتد از مدیر فروش و بازاریابی Jacky’s (بزرگترین شرکت واسط در زمینه پرینترهای سه‌بعدی در جیتکس امسال) خواستیم تا ما را همراهی کند.

در ابتدا به سراغ کوچکترین‌ها رفتیم. چاپگرهایی با قیمت 499 درهم که کمی بزرگتر از خودکار هستند. این چاپگرها 64 رنگ نوک دارند که می‌توانید با آنها نقاشی‌های زیبایی بکشید. این دستگاه نوک ها را آب می‌کند تا بتوانید به آنها فرم بدهید و جالب اینکه بلافاصله پس از خارج شدن از قلم کاملا خشک و سرد هستند. برای آشنایی بیشتر با این تکنولوژی به غرفه THE3DBEE رفتیم.

بیشترین تنوع در اندازه‌های‌ کوچک بود. که انواع شکل‌ها را چاپ کرده بودند. خیلی از اشکال چاپ شده در نمایشگاه برای فروش گذاشته شده بودند و تنوع قیمت زیادی داشتند. حتی چاپگرهای لوکس هم در نمایشگاه بود که قیمت چاپ آنها بسیار بالا بود به حدی که حتی برای نمایش هم آنها را روشن نمی‌کردند.

یک طرح چاپ شده با پرینتر لاکچری

 

یک طرح چاپ شده با فلز

 

یک طرح چاپ شده از جنس کاغذ

 

چند غرفه در نمایشگاه علاوه بر چاپگر سه‌بعدی، اسکنر سه‌بعدی هم داشتند. به این ترتیب که شما در یک قسمت مشخص قرار میگیرید و دوربین‌های دستگاه به دور شما می‌چرخند و در 12 ثانیه شما را اسکن می‌کنند.

پس از 5 دقیقه جزئیات کلی از مدل سه‌بعدی شما آماده می‌شود.

و در نهایت بعد از 15 دقیقه فایل سه‌بعدی شما با کیفیت بالا آماده است و به ایمل شما فرستاده می‌شود.

جالب اینکه با پرداخت 300 دلار و نیم ساعت انتظار می‌توانید پرینت سه بعدی خود را داشته باشید

در انتها به بزرگترین چاپگر سه‌بعدی دنیا می‌رسیم. این چاپگر آلمانی ساخت شرکت BigRep است. BigRep One که به تازگی رونمایی شده به جیتکس امسال هم آورده‌ شده است. با این چاپگر حتی می‌توان یک دفتر کار را آجر به آجر چاپ کرد. قطعات چاپ شده با این پرینتر را می‌توان با حرارت و یا چسب Superglue به یکدیگر چسباند.

Giselle Olavario از مدیران فروش و بازاریابی در شرکت Jacky’s که ما رو راهنمایی کردند در کنار بزرگتزین پرینتر سه‌بعدی دنیا

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا