تکنولوژی

اولین تلویزیون 8K جهان

شرکت شارپ اولین تلویزیون 8K جهان موسوم به Super Hi-Vision را عرضه کرد که دقت آن 7680 در 4320 پیکسل بوده و 16 برابر دقیق تر از تلویزیون های 4K است.

به گزارش  فورچون، در حالی که تا چند سال قبل تلویزیون های 1080p با دقت 4K برترین و دقیق ترین تلویزیون های موجود در بازار بودند، قرار است از ماه آینده تلویزیون های 8K از راه برسند که دقت و وضوح تصویر قابل ملاحظه بر روی آنها حتی از تصاویر قابل مشاهده بر روی پرده سینما هم بهتر است.

البته این تلویزیون قرار نیست در آینده نزدیک توسط عموم قابل خریداری باشد. اولین مدل از این محصول شارپ که LV-85001 نام دارد قرار است از 30 اکتبر برای فروش در دسترس شرکت های تولید ویدیو و شبکه های تلویزیونی علاقمند قرار بگیرد. .

عرضه تلویزیون های 8K توسط شرکت های ژاپنی بخشی از برنامه های کلان این کشور برای ارتقای پخش برنامه های تلویزیونی تا زمان برگزاری رقابت های المپیک توکیو در سال 2020 است. شبکه تلویزیونی NHK ژاپن جز اولین سفارش دهندگان این تلویزیون هاست.

برای مشاهده تصاویر ویدیویی با کیفیت 8K بر روی این تلویزیون ها باید از دوربین های فیلم برداری جدید، رایانه های پیشرفته برای پردازش و ذخیره سازی تصاویر، سیستم انتقال امواج به روز شده و … استفاده کرد و لذا سرمایه گذاری سنگین در حوزه یاد شده ضروری است.

از جمله دیگر شرکت هایی که تلویزیون های 8K تولید کرده اند می توان به سامسونگ و ال جی اشاره کرد. پیش بینی می شود استفاده عموم از این تلویزیون ها در سال 2018 ممکن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا