تکنولوژی

مشخصات iPad Pro اپل

با عرضه آی‌پد ۱۲.۹ اینچی که اپل آن را iPad Pro می‌نامد این شرکت عملا رده جدیدی از تبلت را ایجاد کرده است. 
 
با صفحه نمایش رتینا وپردازنده‌ای که دوبرابر قدرتمندتر از تبلت قدرتمند قبلی اپل iPad Air 2 است و همچنین بازتعریف تکنولوژی مولتی تاچ آی‌پد‌پرو این شرکت عملا به بهترین تبلت این شرکت تبدیل شده است. 
 
تیم کوک در جریان معرفی این تبلت گفت  که این ( محصول) بزرگترین اتفاق در عرصه آی‌پد بعد از معرفی آی‌پد ( نسخه اول) است. در واقع اپل برای معرفی این تبلت جدید تکنولوژی iMac با صفحه نمایش 5K را به عرصه تبلت آورده است.
 
 
با رزولوشن ۲۷۳۲ در ۲۰۴۸ و با داشتن ۵.۶ میلیون پیکسل آی‌پدپرو بهترین صفحه نمایش را در میان محصولات مبتنی بر iOS اپل را داراست که حتی روی آن می‌توان فیلم‌های 4K را تدوین کرد یا برنامه‌های سنگین گرافیکی را اجرا کرد .
 
اپل روی این تبلت ۶.۹ میلی‌متری  جدیدترین نسل پردازنده های خود یعنی A9X را به کار گرفته که به نوعی نسل سوم پردازنده‌های ۶۴ بیتی طراحی شده برای کلاس کامپیوترهای دسک‌تاپ است. هر چند اپل مشخصات فنی این پردازنده را اعلام نکرده اما معتقد است که ۱.۸ برابر سرعت CPU بالاتر و دوبرابر عملکرد بهتر گرافیکی در مقایسه با iPad Air 2 را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این همه در حالی است که تقریبا تعداد پیکسل‌ها در این تبلت به دلیل افزایش اندازه صفحه نمایش دوبرابر تبلت قبلی اپل شده است. به همین دلیل رندر کردن سریع‌تر فایل‌های حجیمی مثل تصاویر 4K یا مدل‌های سه بعدی و یا فایل‌های RAW به خوبی با این تبلت قابل انجام است. 
 
به گفته اپل پردازنده A9X این قابلیت را دارد که اطلاعات را سریعا پردازش کند به همین دلیل نیاز به معماری جدیدی برای حافظه (Memory( داشته است. iPad Pro به گفته اپل حالا حتی از برخی از بهترین کامپیوترهای رومیزی نیز قدرتمندتر است به طوری که اپل می‌گوید مثلا در هنگام تدوین یک فیلم در iMovie  می‌توان سه جریان موازی با کیفیت 4K را در کنار هم قرار داد و روی آن کار کرد. 
 
 
همین قدرتمندی در پردازش اجازه حضور اپلیکیشن‌ها و به خصوص بازی‌های گرافیکی سنگین را روی این تبلت می‌دهد. 
 
اپل می‌گوید که باتری این تبلت تا ۱۰ ساعت عمر دارد و این با توجه به سرعت پردازش بالا و کیفیت فوق‌العاده صفحه نمایش آن بسیار قابل توجه است. 
 
iPad Pro همچنین دارای تکنولوژی وای فای 802.11ac است که باعث اتصال سریع به شبکه‌های پرسرعت می‌شود و سرعت دانلودی تا ۸۶۶ مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند. همچنین با پشتیبانی از ۲۰ باند فرکانسی LTE این تبلت تا سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه را تحت شبکه LTE عرضه می‌کند . تبلت اپل همچنین مجهز به چهاربلندگوست تا صدایی واضح و قدرتمند را تولید کند. 
 
آی‌پد پرو در سه نسخه عرضه می‌شود. نسخه ۳۲ گیگابایتی وای فای با قیمت ۷۹۹ دلار، نسخه ۱۲۸ گیگابایتی وای فای با قیمت ۹۴۹ دلار و نسخه ۱۲۸ گیگابایتی وای‌فای و سیم‌کارت با قیمت ۱۰۷۹ دلار. 
 
 
مداد اپل 
 
اپل در میان بحث و  جنجال‌های زیاد در کنار این تبلت برای نخستین بار مداد اپل را هم معرفی کرده است. این مداد از طریق Smart Connector اطلاعات را توسط یک اتصال مغناطیسی روی صفحه نمایش آی‌پد منتقل می‌کند. مداد اپل از طریق خود آی‌پد خیلی سریع شارژ می‌شود. اپل گفته ۱۵ ثانیه اتصال باعث کارکرد نیم ساعته این استایلوس اپل میشود.  قیمت این مداد ۹۹ دلار است که در نوع خود بسیار گران به نظر می رسد. 
 
 
کیبورد هوشمند
 
اپل همچنین به طور رسمی از کیبوردی برای استفاده روی این آیپد هم خبر داده است. به گفته فیل شیلر این کیبورد شبیه هیچ کیبورد دیگری نیست که تا به حال استفاده کرده اید. او معتقد است راحتی استفاده از این کیبورد به حدی است که شما راحتی کیبورد سرفیس مایکروسافت را فراموش میکنید . همچنین این کیبورد با سه درگاه اتصال به راحتی به آیپد متصل میشود. قیمت این کیبورد هم ۱۶۹ دلار است. 
 
آی‌پد جدید اپل از ماه نوامبر امسال ( حدود یک ماه دیگر) به بازار عرضه خواهد شد. 
 
اما اپل نخستین شرکتی نیست که تبلت ۱۲ اینچی تولید میکند. سامسونگ در سال ۲۰۱۴ و جریان نمایشگاه  CES تبلت ۱۲.۲ اینچی Galaxy Note Pro را معرفی کرد . همچنین مایکروسافت و دل هم اعلام کرده‌اند که با همکاری یکدیگر نسخه ای از سرفیس پرو را برای کاربری حرفه‌ای تولید خواهند کرد. همچنین توشیبا هم در نمایشگاه ایفا اعلام کرد که نسخه اولیه یک تبلت بزرگ را تولید کرده احتمالا رقیب آی‌پدپرو خواهد بود. 
 
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا