تکنولوژی

مدیرعامل همراه اول : اختلالات موبایل کاهش یافت

مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی کشور معتقد است: با توجه به این‌که تمام مدیران از سیم‌کارت‌های اول استفاده دارند کوچک‌ترین تغییری در خدمات اپراتور اول به سرعت مشاهده می‌شود و گستردگی شبکه همراه اول و حساسیت آن ایجاب می‌کند که مسوولین و نمایندگان مجلس حساسیت بیشتری بر روی آن داشته باشند.

 

وحید صدوقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: شهریورماه سال گذشته مجوز ارائه‌ی آزمایشی خدمات نسل‌های سه و چهار به همراه اول داده شد و ما در آن زمان در نقاط شمالی تهران بالغ بر 900 سایت سوآپ کرده و نوعی نوسازی شبکه را در این مناطق دنبال کردیم. بی‌شک نوسازی برروی کیفیت نیز تاثیر می‌گذاشت و مدتی زمان لازم بود تا وضعیت شبکه به حالت پایدار قبلی باز گردد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر ما در کشور بیش از 4000 سایت نصب و بالغ بر 3300 سایت راه‌اندازی کرده‌ایم که از این میان 1100 سایت در تهران بوده است.

 

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار همچنین عنوان کرد: راه‌اندازی نسل سوم ارتباطی (3G)، تغییر و تعویض آنتن و تجهیزات و خود BTS‌ها قطعا برای مدتی تغییراتی در شبکه ایجاد می‌کند و با توجه به سرعت بالای توسعه، وزیر ارتباطات از ما خواست سرعت توسعه را کاهش دهیم و برهمین اساس از دی‌ماه سرعت توسعه را کاهش داده‌ایم و شبکه ما به حالت عادی بازگشته است.

 

صدوقی در پاسخ به این سوال که پیش‌تر وزیر ارتباطات اینگونه اعلام کرده بود که همراه اول قول داده است اختلالات خود را تا دهم اسفند‌ماه برطرف کند، توضیح داد: طبق آمارهای موجود از دی‌ماه شبکه ما به حالت عادی بازگشته است. به عبارت دیگر اوج توسعه ما در ماه‌های شهریور تا آذر بوده است.

 

مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی کشور در ادامه‌ی صحبت‌های خود به مناطق مهمی که برای توسعه شبکه در تهران جزو اولویت‌های همراه اول بوده اشاره کرد و گفت: منطقه‌ای که نوسازی آن در ابتدای کار صورت گرفت محدوده یادگار امام (ره)، بلوار کشاورز و بزرگراه امام علی (ع) بود چرا که بخش عمده‌ای از مراکز و سازمان‌ها در این محدوده قرار دارند که البته نوسازی این منطقه نیز مسائل خاص خود را به دنبال داشت.

 

وی همچنین متذکر شد: اما این‌که بحث اختلالات را اغلب مسوولان از همراه اول سوال می‌کنند به آن دلیل است که اغلب مدیران سیم‌کارت همراه اول دارند و کوچک‌ترین تغییر را مشاهده می‌کنند. حتی در زمان ثبت نام برای هدفمندی یارانه‌ها نیز 82 درصد شماره‌های اعلام شده شماره‌های همراه اول بوده است.

 

او ادامه داد: به همین دلیل با توجه به این‌که ضریب نفوذ اپراتور اول در میان مدیران تقریبا 100 درصد و در میان خانواده‌ها بالای 80 درصد است، قطعا تبعات نوسازی شبکه بیشتر نمود دارد، اما بررسی‌های صورت گرفته ما گویای آن است که حتی در ایام توسعه کیفیت خدمات ارائه شده در شبکه ما بهتر از اپراتورهای رقیب بوده است.

 

صدوقی ادامه داد: برای ارائه‌ی 3G لازم است تنظیماتی برای سیم‌کارت صورت بگیرد، اما شبکه نسل سه ما در ابتدا یکپارچه نبود و همین موضوع باعث قطع مکالمه می‌شد. به هر حال برخی مشکلات به دلیل سرعت بالای توسعه در ماه‌های اول ارائه‌ی خدمات نسل سه پیش آمد که اکنون با کاهش سرعت توسعه شبکه این مشکل برطرف شده و اکنون شبکه ما کاملا پایدار بوده و در ایام نوروز کوچک‌ترین مشکلی در شبکه نداشتیم و بیش از 600 هزار مشترک اپراتورهای دیگر هم از خدمات رومینگ‌ها استفاده کردند و بدین ترتیب در لحظه به بیش از 600 هزار مشترک سرویس دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا