تکنولوژی

معرفی نوت بوک جدید G501 ایسوس از خانواده ROG

` قاعده بازی عوض شده است و دیگر لپ تاپ های حرفه ای سنگین نخواهند بود شاید در نگاه اول این جمله کمی عجیب برسد ولی با توجه به تولید الترابوک های حرفه ای این جمله به واقعیت تبدیل شده است. درگذشته کاربران حرفه ای مجبور بودند تا برای رفع نیاز های کاری خود لپ تاپ های حرفه ای را انتخاب کنند که معمولا این دستگاه از وزن زیادی بهره می برند و به نوعی آنها مجبور بودند نیاز های خود را فدای وزن سبک کنند. با به وجود آمدن اولترابوک ها ،این امید در دل کاربران زنده شد که بتوانند در آینده نوت بوک های حرفه ای و در عین حال سبک در اختیار داشته باشند. اما به مانند هر دستگاه دیگری که برای به بلوغ رسیدن به زمان احتیاج دارند ،این سری از دستگاه ها نیز از این قاعده مستثنی  نبودند.

ROG G501  یکی از این دستگاه‌هاست که توسط ایسوس عرضه شده است.

G501 از جدیدترین پردازنده عرضه شده برای نوت بوک ها یعنی نسل چهارم پردازنده های Core i7    مدل 4720HQ بهره می برد. نکته جالب در مورد این پردازنده حرفه ای مصرف بسیار پایین آن در مقایسه با کارایی آن است. همچنین این اولترابوک مجهز به پردازنده گرافیکی قدرتمند NVIDIA GeForce GTX 960M است. این پردازنده گرافیکی از 4GB حافظه پر سرعت GDDR5 بهره می برد.

یکی دیگر از ویژگی های جالب و در عین حال حرفه ای  G501 عرضه درایو SSD 512GB از نوع PCIe x4 است. این درایو که از سرعت انتقال اطلاعات فوق العاده  1400MB/s  بهره می برد. سرعتی معادل 2 برابر بیشتر از SATA 6Gbit/s SSD و 16 برابر بیشتر از هارد دیسک SATA 6Gbit/s .البته کاربران قادر خواهند بود تا این دستگاه را همراه با درایو 1 ترا بایت معمولی و یا SSD  از با رابط SATA و ظرفیت های 128G/256G انتخاب نمایند. همچنین با وجود پورت Intel Thunderbolt  کاربران قادر خواهد بود تا به وسیله یک کابل و به صورت همزمان اطلاعات تصویر و دیتا را با سرعت 10Gbit/sمنتقل نماید. سرعتی معادل 2 برابر پهنای باند USB 3.0 .

ROG G501 یکی از باریک ترین لپ تاپ های مخصوص بازی در دنیاست .ضخامت این دستگاه 20.6mm است.

اما شاید با دیدن مشخصات این لپ تاپ اولین فکری که به فکر کاربران برسد دمای زیاد دستگاه به واسطه بهره مندی از مشخصات قدرتمند باشد.

Hyper Cool نام فناوری اختصاصی ایسوس در زمینه سیستم خنک کننده نوت بوک است که باعث می شود این دستگاه در اوج فعالیت بسیار خنک و در عین حال کم صدا باشد. راز عملکرد فوق العاده این سیستم در بهره مندی از دو فن پر قدرت و همچنین لوله های انتقال حرارتی از جنس مس است. اما جالب است که بدانید پردازنده و پردازنده گرافیکی هر کدام از سیستم خنک کننده مستقلی بهره می برند که این موضوع باعث خواهد شد تا کارایی این سیستم افزایش یابد.

یکی دیگر از موارد مورد توجه در مورد G501 صفحه نمایش 4K/UHD به همراه 8.2 میلیون پیکسل است. این موضوع باعث خواهد شد تا کاربران رنگ های بسیار شفاف و تصاویر واضح تری را مشاهده کنند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا