تکنولوژی

جمع‌آوری دکل‌های مخابراتی، خیانت به مردم است

 

وزارت ارتباطات تا اواخر اسفند‌ماه به همراه اول فرصت داد اختلالاتی را که در اثر ایجاد شبکه 3G و 4G در ارائه خدمات به مشترکان بوجود آمده بود، حل کند. در این زمینه، مدیرعامل همراه اول معتقد است که اختلالات بوجود آمده نه به دلیل ایجاد این شبکه‌ها بلکه به دلیل جمع‌آوری دکل‌های مخابراتی از سوی شهرداری در مناطق مختلف بوده است.

وحید صدوقی با تاکید بر این‌که با کاهش توسعه ساخت شبکه‌های 3G اختلالات در این زمینه به‌طور کامل برطرف شده است، گفت: در حال حاضر اختلالات موجود در مورد آنتن‌دهی تلفن‌های همراه به خاطر جمع‌آوری آنتن‌هاست.

صدوقی ادامه داد: این‌که شهرداری سایت‌های مخابراتی را جمع‌آوری می‌کند، بزرگترین خیانت را به مردم کرده است، زیرا بررسی‌های همراه اول و سازمان انرژی‌های اتمی نشان می‌دهد در صورت بالا‌ بودن سیگنال، میزان مضرات تشعشعات موبایل کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل همراه اول افزود: وقتی 15 سایت در شهر جمع‌آوری می‌شود، قطعاً ارتباط در منطقه منحل خواهد شد. بیش از 200 سایت طی سه سال در انبار همراه اول خاک می‌خورد و شهرداری مجوز نصب نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: وقتی ظرفیت توسعه پیدا می‌کند و مشترکان افزوده می‌شوند باید ظرفیت سایت برای پوشش‌دهی متناسب باشد، علاوه بر آن در تهران هر روز آپارتمان‌سازی انجام می‌شود و ما نیز باید طراحی‌های سایت‌های خود را متناسب با آن تغییر دهیم. وقتی اجازه این ظرفیت‌سازی به همراه اول داده نشود با مشکل مواجه خواهیم شد.

صدوقی با اشاره به این‌که یکی از دغدغه‌های مهم همراه اول در چارچوب وظایف اجتماعی‌اش این است که خدمات سالم و پاکی را به مشترکان خود ارائه دهد، گفت: غیر از بحث فضا و محتوا، بحث سلامت تشعشعات نیز مطرح است.

وی همچنین اظهار کرد: من به صراحت می‌گویم که وقتی آنتن تلفن همراه پر باشد، این امر به نفع مشترکین خواهد بود، زیرا وقتی سیگنال ضعیف است گوشی‌های هوشمند توان بیشتری را صرف دریافت سیگنال می‌کند.

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا