تکنولوژی

OS Xاپل نا امن ترین سیستم جهان

 

سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت که معمولا به واسطه مشکلات امنیتی خود مورد انتقاد قرار می‌گیرد، از این پس در زمینه آسیب‌پذیری‌ها و نگرانی‌های موجود در این زمینه عنوان نخستین برنامه ناامن را در اختیار نخواهد داشت.به گزارش وبسایت Gsmarena بر اساس گزارش منتشرشده از سوی «پایگاه داده ملی آسیب‌‌پذیری»(NVD)، میزان ناامنی در این سیستم‌عامل نسبت به OS X اپل، iOS و لینوکس کمتر است.

بررسی گزارش مربوط به آسیب‌پذیر‌ترین سیستم‌های عامل در سال ۲۰۱۴ میلادی نشان می‌دهد که OS X اپل بیشترین ناامنی را شامل شده است که پس از آن در رتبه دوم iOS اپل قرار دارد و رتبه سوم هم به سیستم‌عامل لینوکس اختصاص می‌یابد.

سیستم‌های عامل ویندوز ۸ و ویندو ۸.۱ مایکروسافت به ترتیب رتبه‌های هفتم و هشتم این لیست را از آن خود کرده‌اند.

در مجموع طی سال گذشته ۷۰۳۸ آسیب‌پذیری امنیتی به این پایگاه داده اضافه شد که به طور میانگین می‌توان گفت در هر روز ۱۹ آسیب‌پذیری به این مجموعه افزوده شده است. از بین این تعداد ۸۰ درصد به ابزارهای تولید شده در مراکز توسعه نرم‌افزاری، ۱۳ درصد به سیستم‌های عامل و ۴ درصد به دستگاه‌های سخت‌افزاری مربوط می‌شود.

لازم به ذکر است که NDV منبع استانداردسازی دولت آمریکا است که با استفاده از پروتکل اتوماسیون امنیت داده(SCAP) داده‌های مربوط به مدیریت آسیب‌پذیری‌های امنیتی را مع‌آوری می‌کند.

منبع : همکاران سیستم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا