تکنولوژی

Google Talk بازنشسته میشود

 

از آنجایی که غول اینترنتی جهان تمرکز خود را برای توسعه پلتفرم ارتباطی Hangouts افزایش می‌دهد، قرار است از فردا سرویس Google Talk برای تمام کاربران ویندوزی در سراسر جهان بسته شود.

شرکت گوگل طی چند سال گذشته قابلیت‌های فراوانی را برای نسخه ویژه Hangouts مبتنی بر دستگاه‌های موبایلی و رایانه‌های رومیزی ارائه کرده است که از جمله آنها می‌توان به تماس‌های تلفنی و گفت‌وگوهای ویدیویی گروهی اشاره کرد. بر این اساس، اینکه سرویس Google Talk تاکنون فعال مانده باعث تعجب است.

البته باید توجه داشت این سرویس قدیمی به طور کامل غیرفعال نمی‌شود. کاربران همچنان می‌توانند با در اختیار گرفتن ابزارهای ارائه شده از سوی شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار، پس از بازنشسته شدن Google Talk برای ویندوز به استفاده از آن استفاده می‌دهند.

از زمانی که Hangouts معرفی شد، مشکلات فراوانی برای استفاده از در زمینه پیام‌رسانی وجود داشت که رابط کاربری گیج کننده و نبود سیستم نشان دهنده وضعیت افراد موجود در لیست تماس مهم‌ترین دلایل آن محسوب می‌شدند. افزونه‌های Chrome نیز در بسیاری از مواقع باعث بروز مشکل در آن شدند و کاربران همچنان منتظر برطرف شدن آنها بودند.

متاسفانه طی چند سال گذشته ابزارهایی مانند Psi و Digsby که زمانی توانمندی‌های خود را نشان دادند، از توسعه هرچه بیشتر باز ماندند و بر این اساس هم‌اکنون گزینه‌های فراوانی پیش‌روی کاربران ویندوزی قرار نمی‌گیرد.

باید توجه داشت که Hangouts پیش از آنکه به صورت یک سرویس پیام‌رسان کاربردی مبتنی بر رایانه‌های رومیزی مورد استفاده قرار بگیرد، مسیر طولانی را پیش‌رو دارد و هنوز مشخص نیست که گوگل در حال کار کردن روی آن است تا مشکلات موجود را هرچه سریع‌تر برطرف کند یا خیر.

منبع : همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا