تکنولوژی

کاربران iOS مراقب باشند

 

متخصصان امنیت از کشف جاسوس افزاری در سیستم عامل iOS  نسخه هفت و هشت خبردادند که می تواند به پیام های متنی، تصاویر و اطلاعات تماس کاربر دست یابد.

جاسوس افزاری که iOS 7 و iOS 8 را هدف قرار می دهد، توسط شرکت امنیتی Trend Micro کشف شده است. این شرکت ادعا دارد که این جاسوس افزار می تواند برای سرقت پیام های متنی، تصاویر و داده های تماس کاربر مورد استفاده قرار گیرد.

هدف این جاسوس افزار جاسوسی در مورد فعالیت های کاربران دستگاه های iOS است و در این پروسه، داده های شخصی آنها را سرقت کرده، تصویر صفحه اسکرین را ثبت کرده، صدای کاربر را ضبط کرده و در نهایت این داده ها را به یک سرور دستور و کنترل در جایی دیگر ارسال می کنند.

اگرچه این جاسوس افزار بر روی iOS 7 و iOS 8 کار می کند، اما روش عمل آن بسته به سیستم عامل تغییر می کند.

بعد از نصب در iOS 7، آیکون این برنامه پنهان شده و بلافاصله در پس زمینه اجرا می گردد. علاوه بر این هر زمان که سعی شود که به این برنامه از طریق متوقف کردن پردازه آن پایان داده شود، تقریباً بلافاصله دوباره آغاز به کار می کند.

نصب این بدافزار روی یک دستگاه iOS 8 نتایج متفاوتی به همراه دارد. آکون این برنامه پنهان نمی شود و همچنین قادر نیست پس از متوقف شدن، مجدداً به طور خودکار شروع به کار نماید. این بدان معناست که این بدافزار پیش از عرضه iOS 8 در اواخر سپتامبر طراحی شده است.

به گفته Trend Micro، نکته جالب اینجاست که برای اینکه دستگاه iOS قربانی این بدافزار شود، نیازی نیست که قفل شکسته باشد و این آلودگی از طریق اتصال دستگاه iOS به یک سخت افزار آلوده ایجاد می شود.

یک سناریوی محتمل این است که یک آیفون پس از اتصال به یک لپ تاپ ویندوزی آلوده از طریق یک کابل USB، آلوده شود.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا