تکنولوژی

شناسایی کاربران با حس خاموش امکانپذیر شد

 

دانشمندان راهکاری نرم افزاری به جای تعیین کلمه و یا شماره عبور در تلفنهای هوشمند ارائه داده اند که می تواند شیوه خاص هر فرد را در لمس صفحه شناسایی کند.

 این نرم افزاد که ” حس خاموش” نام دارد توسط چنگ بو و همکارانش در موسسه فناوری ایلینویز تولید شده تا در آزمایشها تا 99 درصد موفق بوده است.

این نرم افزار از حسگرهای داخلی تلفن برای ضبط الگوهای منحصر به فرد فشار، تداوم، اندازه انگشت و جایگاه حرکتی انگشتان کارر را در تعامل با تلفن و یا تبلت خود شناسایی می کند.

این دستگاه الگوریتمها را یادگرفته و سپس این اطلاعات را به امضای هر فرد تبدیل می کند که از طریق آن کاربر خود را شناسایی کرده و این امر موجب می شود هیچ فرد دیگری نتواند از الگوهایی استفاده کند که با الگوهای ضبط شده تطابق داشته باشد.

دقت و صحت این سیستم را می توان با فعال کردن شتاب سنج و ژیروسکوپ ارتقا داد چرا که این ابزارها می تواند میزان سرعت حرکت صفحه را هنگام کارکردن کاربر با صفحه نمایش تعیین کند.

این ابزارها همچنین می تواند شیوه حرکت شما را هنگام استفاده از صفحه نمایش مشخص کند. در آزمایشها یک گروه 100 نفر از کاربران از صفحه نمایش لمسی تلفنهای هوشمند خود را چون سایر مواقع عادی مورد استفاده قرار دادند.

پس از آن نرم افزار حس خاموش ” SilentSense ” توانست کاربر را با 99 درصد دقت و صحت شناسایی کند و این اتفاق پس از 10 بار لمس صفحه رخ داد. حتی با میانگین 2.3 بار لمس صفحه این نرم افزار توانست کاربر خود را با دقت 98 درصد شناسایی کند.

براساس اظهارات محققان این پروژه، این نرم افزار وقتی بررسی هویت کاربر خود را متوقف می کند که اپلیکیشنها و بازیهای تلفن هوشمند درحال استفاده باشد. اگرچه برای حفظ امنیت، هرگاه که اپلیکیشنهای حساس تر چون نامه های الکترونیکی و پیامهای متنی مورد استفاده قرار می گیرد این نرم افزار فعال می شود تا اجازه دسترسی را بررسی کند.

 

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا