تکنولوژی

تشخیص سکته مغزی به کمک تلفن هوشمند

 

گروهی از محققان موفق به طراحی یک دستگاه پوشیدنی به همراه یک اپلیکیشن شده‌اند که می‌تواند با رصد امواج مغزی، احتمال وقوع سکته مغزی را پیش‌بینی کند.

 این بسته با مجموعه‌ای از حسگرها و یک الگوریتم ویژه، به افراد این امکان را می‌دهد تا با داشتن یک تلفن هوشمند یا تبلت، ضربان الکتریکی یا امواج مغزی را رصد کرده و به این ترتیب احتمال نزدیک بودن سکته را ارزیابی کنند. هدف از این طرح، ایجاد امکان هشدار قبلی ات به گونه‌ای که افراد در معرض خطر بتوانند برای معاینات مفصل‌تر به پزشک مراجعه کرده و از نتایج تأسف‌بار و بالقوه وقوع سکته جلوگیری کنند.

نوآوری جدید سامسونگ به این صورت عمل می‌کند که حسگرهای EDSAP که از طریق یک هدست که روی سر فرد گذاشته می‌شود، اطلاعات امواج مغزی را جمع‌آوری و به یک اپلیکیشن موبایل منتقل می‌کند. این اپلیکیشن با استفاده از الگوریتم‌های طراحی شده، امواج مغزی را تحلیل و نهایتاً میزان احتمال یک سکته را تخمین می‌زند. تمامی این فرآیند ظرف شصت ثانیه انجام می‌شود. علاوه بر این، EDSAP با کنترل طولانی‌تر امواج مغزی می‌تواند با تکیه بر توانایی تحلیلی خود، اطلاعات بیشتری در مورد سلامت عصبی افراد همچون استرس، اضطراب و الگوی خواب ارائه دهد.

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا