تکنولوژی

بیماری قلبی در انتظار کاربران غرغروی توئیتر

 

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد آن دسته از کاربران توئیتر که در پست‌های خود مرتبا اظهار ناراحتی و نارضایتی می‌کنند در مقایسه با دیگر کاربران بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

تحقیق مذکور که توسط اساتید دانشگاه پنسیلوانیا انجام شده از وجود رابطه مثبت میان ابتلا به بیماری‌های قلبی و ارسال پست‌های مکرر حاوی احساسات منفی توسط کاربران خبر می دهد.

محققان برای انجام این بررسی با دسترسی به سرورهای سایت توییتر، 826 میلیون پست توییتری را بررسی کرده و با بررسی موقعیت مکانی کاربران آنها را در 1300 دسته مختلف طبقه بندی کرده اند. هر دسته حاوی حداقل 50 هزار پست توییتری بوده است.

سپس وضعیت سلامت ارسال کنندگان این پست‌ها و رابطه آن با وضعیت عاطفی و احساسی هر فرد بررسی شده و نتیجه فوق الذکر به دست آمده است. البته این تحقیق نشان می‌دهد که میان افزایش سن،  شدت چاقی و سیگار کشیدن و ابتلا به بیماری های قلبی همبستگی وجود دارد. همچنین با افزایش آموزش احتمال ابتلا به بیماری‌های قبلی کاهش می‌یابد.

بررسی یاد شده در بازه زمانی ژوئن سال 2009 تا مارس سال 2010 صورت گرفته و متوسط سن کاربران توییتر در این زمان 31 سال بوده است.

منبع : خبرگزاری ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا