تکنولوژی

تخفیف یا تحمیق؟

 

چند سالی می‌شود که فروش آنلاین محصولات در کشورمان رواج چشمگیری پیدا کرده و به‌تبع آن هم سایت‌های تخفیف محصولات راه‌اندازی شده‌اند. این سایت‌های تخفیف، که تعدادشان البته هنوز انگشت‌شمار است، طرفداران پروپاقرصی هم پیدا کرده‌اند و روز‌به‌روز هم بر مشتریانشان افزوده می‌شود. یکی از همین سایت‌ها که شهرت درخور توجهی هم دارد تخفیفان است و یکی از همین مشتریان، از بخت بد، نگارنده بوده است.

 نیمه دوم بهمن‌ماه بود که این سایت با عرضه عطر و ادکلن‌های به گفته خودش اصل تخفیف قابل ملاحظه‌ای ارائه کرده بود. از آنجا که در کشورمان عطر و ادکلن مانند خیلی دیگر از محصولات درجه‌های کیفیت متفاوت دارد و هیچ نظارتی هم بر کیفیتشان وجود ندارد، برای خرید ناچاریم از روش اعتماد‌کردن وارد شویم. برای اینکه درجه کیفیت این عطرها را متوجه شوم به بخش نظرها رجوع کردم و در کمال تعجب دیدم که نه‌تنها نظر منفی وجود ندارد بلکه یک نظر مثبت هم هست که خریدار از کیفیت ادکلنی که خریده بود راضی به نظر می‌رسید. بنابراین اصل را بر اعتماد گذاشتم و با توجه به اینکه چنین سایتی که اسم و رسمی هم در این مدت برای خودش دست و پا کرده بعید است که مشتریانش را بفریبد، سفارش عطر مورد نظرم را دادم.

لینک خرید: تا ۷۷% تخفیف ادکلن‌های منتخب مردانه با ماندگاری طولانی و با کیفیت بالا در حد اورجینال شروع پرداخت از ۳۳۷۰۰ تومان

هنگام دریافت عطر متوجه شدم که کیفیت محصولی که خریده‌ام دست‌کم درجه سوم است. درواقع عطری که دست من بود با عطری که دستفروش‌های کنار خیابان می‌فروشند کوچک‌ترین تفاوتی نداشت. من که فریبی را که نباید خوردم ولی برای اینکه دیگران با آگاهی بیشتری اقدام به خرید کنند رفتم ذیل مطلب نظر خودم را گذاشتم  و جالب اینکه مدت‌ها بو دشخصی پرسیده بود که آیا کسانی که خریده‌اند از کیفیت عطر خود راضی هستند یا نه و عجیب اینکه هیچ‌ جوابی برای این فرد ثبت نشده بود. و من سلحشورانه نظر خودم را در پاسخ به این فرد و دیگر مشتریان اعلام کردم تا اگر کسی می خواهد این محصولات را بخرد بداند که درست است که قیمت عطرها برابر با قیمت عطرهای دستفروشان است ولی کیفیت آنها هم دقیقا باهم برابری می‌کند.

در سایت تخفیفان رسم نظرگذاری اینگونه است که پس از اینکه نظر خود را گذاشتید باید صبر کنید تا بعد از تایید نظرتان ثبت شود و درنهایت تعجب رسم دیگری هم دارند و آن اینکه پیام‌های مخالف ثبت نمی‌شود و فقط افراد راضی حق انتشار نظرشان را دارند. و این موضوع را اگر من خریدار می‌دانستم بی‌شک به آن یک نظر مثبت اعتماد نمی‌کردم.

سایت تخفیفان در پاسخ به کامنت من یک ایمیل فرستاد با این عنوان که

من در پاسخ برایشان نامه زدم که به هر حال این حق من به‌عنوان خریدار است که نظر خودم را درباره کیفیت محصولی که خریده‌ام اعلام کنم و به‌دنبال آن حق خریدار بعدی است که نظر کسانی را که تجربه خرید این محصول را داشته‌اند بداند. در قسمت نظرخواهی مربوط به این عطرها هم فقط یک نظر مثبت وجود دارد بنابراین اگر بخواهیم با معادله منطقی حساب کنیم نظر منفی من شامل پنجاه‌درصد کل نظرها می‌شود که از میزان مورد نظر شما خیلی بیشتر است.

و دوباره خواستم که نظرم را ثبت کنند، ولی دیگر هیچ پاسخی دریافت نکردم.

حال موضوع اینجاست که این امر آیا تخفیف‌دادن به مشتری است یا تحمیق اوست؟ من اگر بخواهم عطر با کیفیت درجه سوم را بخرم چرا باید آنلاین اقدام کنم و هزینه پست را هم بدم و چند روز هم منتظر بمانم؟ آیا بهتر نیست این محصول را سر راهم از کنار خیابان بخرم که بی‌شک قیمت نهایی آن کمتر از چیزی می‌شود که در سایت ثبت شده است.

اتفاق ناخوشایندی که در این بین می‌افتد این است که سایتی مانند تخفیفان با این اقدام غیر حرفه‌ای به مرور از مشتریان خود سلب اعتماد می‌کند و چهره خود را گام‌به‌گام مخدوش می‌کند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫84 دیدگاه ها

  1. بجای اعتراض و نق زدن شما دست به کار شید یک سایت مشابه بسازید تا ببینید برای رسیدن به هدف (رضایت مشتری) چه مسیر سختی در پیش دارید قطعا اگر خصلت بد تخریب و حسادت رو از خودتون دور میکردید با یک انتقاد سازنده به این سایت های نوپا در بهتر شدنشون میتونستی سهیم بشی

    1. درسته که کارشون سخته ولی انتقاد ایشون هم کاملا منطقی بوده و حق طبیعی شون هست که ثبت بشه … واقعا درصد تخفیف های مسخره و بعد تحویل بدترین جنس ممکن خیانت به مشتری هست و کاری کاملا غیر حرفه ای ..

  2. از این سایت اقامتگاه رسا در رامسر را رزرو کردم و پول پرداخت کردم
    روز بد دیدم یک سایت تخفیف دار دیگه با مبلغی خیلی کمتر این اقامتگاه رو رزرو میکنه و اجازه کنسل کردن و عودت وجه هم به شما میده
    و تخفیفان و قتی پول دادی دیگه تمومه و اگه سیل هم بیاد نمیتونی کنسل کنی و عودت وجه نداره
    کلاهبرداری به معنای واقعی
    تمام تخفیفاشون دروغ و کلاهبرداریه

  3. من هم یکی از تورهاشون به اسم گروه نوین رو خریدم و کلاهبرداری به معنای واقعی کلمه بود. با اینکه با مدرک براشون فرستادم که دروغ میگن اصلا توجهی نکردند و نظر منفی من رو هم ثبت نکردند که بقیه آگاه بشند.

  4. سلام. شرکت تخفیفان فقط به فکر سود خودش است و اگر شما ضرر کنید دیگر شما را نمی شناسد. آفر می گذارد حتی مکان قرارداد را ندیده است.
    آفر کارواش نانو پردیس گذاشته بود که زیرزمین یک پارکینگ طبقاتی تیره و تاریک که یک لامپ 40 وات روشن بود.
    نوشته بود یک شستشوی تمام عیار داخل و خارج ماشین که تابحال ندیده اید، توسط مدرن ترین ماشین آلات مدرن با مواد نانو در مراجعه به محل می بینی که یک نفر با تی و شلنگ ماشین را می شوید و …..
    وقتی اطلاع دادم سریع آفر را پاک کردند و حالا ضرر تو یک جا، گویش طلبکارانه و حق به جانب و بی ادبانه پشتیبان تخفیفان یک طرف دیگر که فقط در فکر متهم کردن تو هستند و بهشون گفتند مشتری هرچی گفت شما دوتا جواب منفی بدید .
    معنای کارواش تمام عیار نانو را فهمیدیم…. حالا زورشان می آید پولم را بدهند. آفرهای دیگرشان را هم که استفاده کردم همینطور ضرر کردم… ولی چطور می توانم حقم را بگیرم … خودشان فقط نظرهای مثبت را منتشر می کنند.

  5. یکی بگه این تخفیفان چطوری کالا میفرسته الان 35 روز شده که خریدهای من رو نفرستادن هیچ گزینه ای هم نداره که مثلا هزینه پستی رو اضاف کنم هیچ تماس تلفنی هم بامن نگرفتن از اینکه پولم مونده نزدشون اصلا راضی نیستم حساب کنید از هر خریدار این مدت پول بمونه کلی سودش هست اگر میرفتم از دستفروش مترو خرید میکردم خیلی بهتر و سریعتر بود

  6. من در تاریخ ۵/۸/۹۷ از سایت تخفیف نت یک کیسه ابگرم برقی خریدم بعد از ۱۰ روز با پی گیری برام ف رستادن کالا عیب داشت زنگ زدم جواب دادن که باید کلا رت ببرم میدان شوش پاساژ الماس خوب من اگه می تونستم بروم انجا که دیگه خرید اینتر نتی نمی کردم مجبور شدم کالا را بندازم بیرون
    چون اگه میخواستم شکایت کنم هزینه و وقت ان نداشتم لطف کنید از این سایت تخفیف روز خرید نکید که گرفتتار می شوید

  7. با سلام. من هم بعد از ده‌ها کد تخفیفی که بدون مشکل استفاده کرده بودم، یک‌بار مشکلی با این شرکت پیدا کردم که اون‌جا متوجه شدم اگر مشکلی پیش بیاد ابدا مسئول نیستند! شاید در تماس تلفنی به‌ظاهر پاسخ‌گو و عذرخواه باشن اما اشتباه اون محل یا رستوران یا هرجایی که تبلیغشو کردن، و خسارت و هزینه‌ای که بی‌تقصیر به گردنمون افتاده رو مسئول نیستن و جبران نمی‌کنن!
    پیشنهاد می‌کنم چه در مورد این سایت و چه شکایات مشابه، به enamad.ir مراجعه و ثبت شکایت کنید. شاید تعدد شکایات و ثبت، موثر باشه.
    از نویسنده این مطلب هم می‌خوام این نکته و سایت رو در همین مطلب اطلاع‌رسانی کنن تا کاربرا بدونن راه پی‌گیری و طرح شکایت کجاست.

  8. متاسفانه در تاریخ 29 مرداد 97 من هم فریب این سایت کذایی رو خوردم و 110تومن پولم که بابتش عرق ریخته بودم به باد فنا رفت… دوستان اگر پولتونو با زحمت بدست آوردید و کجا خرج شدنش براتون مهمه هرگز فریب این سایت فریبکار رو نخورید.

  9. جالب اینجاست که من الان تبلیغی درباره آرایشگاه تو سایت تخفیفان دیدم که قیمت کوتاهی مو با تعداد کوپنی که باید خریداری بشه 35000 تومن هست و بدون کوپن 140000!!!
    زنگ زدم به آرایشگاه و قیمت کوتاهی رو پرسیدم میگن 30000 تومن
    فکر کنم سایت تخفیفان از طرف دیگه داره تخفیف میده و خجالت نمیکشن برای این کلاه برداریاشون

  10. جالب اینجاست که من الان تبلیغی درباره آرایشگاه تو سایت تخفیفان دیدم که قیمت کوتاهی مو با تعداد کوپنی که باید خریداری بشه 35000 تومن هست و بدون کوپن 140000!!!
    زنگ زدم به آرایشگاه و قیمت کوتاهی رو پرسیدم میگن 30000 تومن
    فکر کنم سایت تخفیفان از طرف دیگه داره تخفیف میده و خجالت نمیکشن برای این کلاه برداریاشون

  11. همین الان مجددا تماس گرفتم با پشتیبانی تخفیفان و اینکه اظهار داشتند که ۵هزار تومان به حساب من واریز کرده اند،و کد پیگیری به اینجانب ارائه نمودند، هر چند دیر اما پول به حسابم واریز شد.درحال حاضر تنها گلایه ی من از تخفیفان بابت ارائه کد نامعتبر به اینجانب میباشد،امیدوارم این خطاها و مشکلات هر چه سریعتر رفع گردد و شاهد خدمات بهتری از تخفیفان باشیم

  12. من در تاریخ ۲فروردین ۹۷ با مبلغ ۵هزار تومان اقدام به خرید کوپن تخفیف از تخفیفان کردم تا از تخفیف ۳۰هزار تومانی بهره مند شوم، اما متاسفانه بعد از وارد کردن کد با این پیام روبرو شدم
    بن تخفیف وارد شده نامعتبر است لطفا مجدداً کد را با دقت وارد کنید
    مجددا چند بار دیگر کد تخفیف را وارد کردم اما دوباره نتیجه نگرفتم، زنگ زدم به پشتیبانی تخفیفان و موضوع را بیان کردم، اما متاسفانه جواب سربالا گرفتم و اینکه باید تا پایان تعطیلات صبر کنم، درحالی که من در همان زمان برای خریدم که حدود ۳۰۰هزار تومن بود به این تخفیف ۳۰هزار تومانی احتیاج داشتم، خلاصه بعد از تعطیلات مجددا زنگ زدم و اعتراض کردم اما در پاسخ گفتند که به واحد مالی ارجاع میدهیم تا پول شما را واریز کنند و از من شماره کارت خواستند، بعد از چند روز که پولی از تخفیفان برای من واریز نشد مجددا تماس گرفتم و با جواب سربالا مواجه شدم و اینکه دوباره شماره کارت گرفتند تا برایم واریز کنند، اما متاسفانه الان که بیشتر یک ماه از خرید کد تخفیف از تخفیفان میگذرد هنوز هم ۵هزار تومن را برای من واریز نکرده اند. یقین دارم که تخفیفان با دادن کدهای نامعتبر از مشتریان خود کلاه برداری میکند

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا