تکنولوژی

چشم انداز صنعت بازی رایانه ای در کشور تدوین شد

 

ییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به اینکه چشم انداز بازی های رایانه ای در این مجموعه تدوین شد، گفت: این مجموعه برای بررسی و تصویب به شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگ ارسال شده است.

‘بهروز مینایی’ افزود: طراحی، تولید و عرضه بازی های الکترونیکی، کسب جایگاه اول در بین کشورهای اسلامی و تامین نیمی از نیازهای داخلی توسط تولیدکنندگان داخل کشور از مهمترین اولویت های این چشم انداز است.

مینایی، عدم توجه مناسب به این صنعت، نبود قانون کپی رایت، حمایت نکردن از فعالان این صنعت و نبود زیرساخت های مناسب شبکه اینترنت را از جمله چالش های صنعت بازی های رایانه ای اعلام کرد و گفت: قانون کپی رایت باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا تولید کنندگان داخلی با انگیزه بیشتری در این مسیر گام بردارند.

رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به اینکه حدود 20میلیون بازی کننده یارانه ای در ایران هستند، اظهار کرد: روزانه به طور متوسط بیش از 124 دقیقه هر فرد صرف این کار می کند که در مجموع حدود 40 میلیون ساعت در کشور صرف این بازی ها می شود.

وی با اشاره به اینکه متوسط سن بازی کنندگان بازی های یارانه ای کشور 16 سال است،اظهار کرد: بازی های رایانه ای ابزاری برای پرکردن اوقات فراغت هستند و در کشورهای پیشرفته اغلب سنین از این وسیله بهره می گیرند.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا