تکنولوژی

افزایش 5 درصدی محبوبیت ویندوز ایکس پی

 

مرکز تحلیلی Net Applications که آمارهای تحقیقاتی خود را برای مشخص کردن وضعیت بازار فناوری در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد، در گزارش جدید خود میزان محبوبیت نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل ویندوز را بررسی کرد.

این شرکت در گزارش NetMarketShare اعلام کرد که طی ماه دسامبر از سال ۲۰۱۴ میلادی سهم سیستم‌عامل ویندوز ۸.x به میزان قابل ملاحظه کاهش یافت و در مقابل، ویندوز XP که از آپریل گذشته بازنشسته شده است و طی چند ماه گذشته از محبوبیت آن کاسته می‌شد، با افزایش ۵ درصدی محبوبیت خود همراه بوده است.

این آمار که این هفته منتشر شد خارج از پیش‌بینی‌های قبلی بوده و می‌بایست مجددا بررسی شود. به هر حال، در این گزارش گفته شده است که سهم ویندوز XP از بازار جهانی سیستم‌های عامل از ۱۳.۵۷ درصد به ۱۸.۲۶ درصد افزایش یافت که این رقم رشد ۴.۶۹ درصدی رشد آن را نشان می‌دهد.

در این میان سیستم‌عامل ویندوز ۸.۱ صاحب ۱۲.۱ درصد از بازار بود که هم‌اکنون ۹.۴۹ دصد از بازار جهانی سیستم‌های عامل را در اختیار گرفته است. لازم به ذکر است که تمام این تغییرات ظرف یک ماه صورت گرفته است.

در اکتبر ۲۰۱۴ بسیاری از سرورهای چینی که مبتنی بر ویندوز XP فعالیت می‌کردند این سیستم‌عامل را کنار گذاشتند و با این وجود همچنان گفته می‌شود که محبوبیت XP رو به افزایش است.

در گزارش جدید گفته شد که سهم ویندوز ۷ از بازار جهانی بدون تغییر نسبت به قبل ۵۶.۲۶ درصد باقی مانده است و ویستا با رشد ۰.۲۵ درصدی صاحب ۲.۹ درصد از بازار جهانی سیستم‌های عامل است.

منبع : همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا