تکنولوژی

ترجمه همزمان به گوگل اضافه میشود

 

گوگل قصد دارد در نسخه بعدی مترجم خود قابلیت‌های جدید و ویژه‌ای همچون ترجمه همزمان را بگنجاند.

سرویس مترجم گوگل یک قابلیت کارآمد در گوشی‌های موبایل است. این نرم افزار به کاربر این امکان را می‌دهد که زبانهای خارجی مختلف را به زبان مادری یا برعکس ترجه کند. این سرویس به ویژه هنگامیکه کاربر در کشور دیگری باشد بسیار کارآمد و مفید است.

ظاهرا شرکت گوگل قصد دارد در نسخه بعدی این نرم افزار را مفید تر و توانمند تر از قبل کند.

نرم افزار وورلد لنز در سالهای 2010 و 2012 به ترتیب برای سیستم‌های عامل‌ iOS و اندروید و سپس در سال 2013 برای عینک گوگل عرضه شد. به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد از این نرم‌افزار در مترجم خود استفاده کند بطوریکه کاربر می‌تواند با گرفتن فیلم یا عکس از یک متن آن را به زبانی که متوجه می‌شود ترجمه کند.

این نرم افزار جدید همچنین دارای قابلیت ترجمه همزمان مکالمه بین کاربر و دیگران است. این نرم افزار مکالمه بین کاربر و دیگران را ضبط می‌کند. کاربر می‌تواند زبان خود و طرف مقابل را انتخاب کند. برای مثال اگر کاربر در کشور چین باشد می‌تواند دو زبان انگلیسی و چینی را انتخاب کند. وقتی کاربر صحبت می‌کند حرف‌های وی به چینی ترجمه شده و وقتی طرف مقابل صحبت می کند به انگلیسی ترجمه می‌شود.

مشخص نیست که نسخه جدید مترجم گوگل چه زمان عرضه خواهد شد اما براساس اعلام سایت اندروید پلیس این آپدیت ظاهرا تکمیل یا در شرف تکمیل شدن است و در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا