تکنولوژی

کارکنان سنی تهدید شدند

 

کارکنان شرکت سونی پیکچرز ایمیلی را از سوی هکرها دریافت کرده‌اند که خانواده‌های آنها و این شرکت را تهدید می‌کند.

در این ایمیل که ظاهرا از سوی رییس گروه هکرها موسوم به “محافظان صلح” است، از کارکنان استودیوی فیلم سازی سونی پیکچرز خواسته شده که نام خود را در یک ایمیل آدرس امضاء کنند و تهدید کرده که اگر از این درخواست تبعیت نکنند خانواده‌هایشان در خطر خواهند بود.

هکرها با این ایمیل و اطلاعات شخصی در حال تهدید خانواده‌های شش هزار و 600 تن از کارکنان این استودیوی فیلمسازی و تلویزیونی هستند.

سیستم های رایان ای سونی پیکچرز از زمان حمله سایبری هفته گذشته فلج شده است. هکرها به هزاران سند موجود در سرور‌های این شرکت از جمله جزئیات دستمزد، شماره‌های امنیت اجتماعی، فیلمهای منتشر نشده و بودجه فیلم‌های این شرکت دسترسی پیدا کرده‌اند.

سونی پیکچرز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ما می‌دانیم برخی از کارکنان ما ایمیلی دریافت کرده‌اند که گفته می‌شود از جانب GOP (محافظان صلح) است. ما از این وضعیت آگاه و در حال همکاری با ماموران پلیس هستیم.

اف بی آی اعلام کرده از نامه‌های تهدید آمیز ارسال شده به کارکنان این شرکت آگاه است.

جاشوآ کمپل، سخنگوی اف بی آی در یانیه‌ای گفت: ما به تحقیق درباره این موضوع ادامه می‌دهیم تا فرد یا گروهی که مسئول حمله سایبری اخیر به شبکه سونی پیکچرز هستند را شناسایی کنیم.

رخداد‌های اخیر نشان‌ دهنده سرسختی و کینه‌جویی مجرمان سایبری است و اف بی آی به شناسایی و دستگیری افرادی که تهدید‌کننده فضای سایبر هستند ادامه می‌دهد.

.

 

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا