تکنولوژی

حفره خطرناک Adobe برطرف شد

 

شرکت Adobe Systems به‌روزرسانی‌های خود برای برطرف کردن حفره‌های امنیتی خطرناک در نرم‌افزار Flash Player را عرضه کرد تا با این اقدام ۱۲ نقطه آسیب‌رسان را برطرف کند. با این وجود عرضه وصله‌های امنیتی مخصوص نرم‌افزاری Reader و Acrobat یک هفته به تاخیر افتاد.
به‌روزرسانی‌های مخصوص Flash Player برای سیستم‌های عامل ویندوز، Mac و لینوکس عرضه شده است و در مجموع ۹ حفره امنیتی را از بین می‌برد که امکان انتشار از راه دور کدهای مخرب را فراهم میکنند و ۳ حفره دیگر نیز به هکرها امکان می‌دهد سیستم‌های امنیتی را دور بزنند و اختلالاتی از جمله دستکاری آدرس حافظه تصادفی را به‌وجود آورند.
شرکت Adobe توضیح داد که صاحبان رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز و Mac می‌بایست وصله Flash Player ۱۵.۰.۰.۱۵۲ را روی دستگاه خود بارگذاری کنند و صاحبان لینوکس نیز باید Flash Player ۱۱.۲.۲۰۲.۴۰۶ را نصب کنند. همچنین گفته شد كسانی كه از نرم‌افزار Flash Player Extended Support استفاده می‌كنند باید نسخه ۱۳.۰.۰.۲۴۴ این محصول را نصب كنند.
نسخه‌های مختلف نرم‌افزار کاربردی Flash Player که به عنوان ابزار مکمل در مرورگرهای اینترنتی Chrome گوگل، IE ۱۰ و IE ۱۱ مایکروسات مورد استفاده قرار می‌گیرند به‌صورت خودکار از طریق مکانیسم به‌روزرسانی مرورگر اینترنتی ارتقاء پیدا می‌كنند.
این شرکت همچنین اظهار داشت که نسخه جدید Adobe AIR را برای ویندوز و اندروید عرضه کرده است. زیرا سیستم زمان‌بندی اجرا در این ابزار نیز مبتنی بر Flash Player فعالیت می‌کند. وصله مخصوص Adobe AIR برای ویندوز ۱۵.۰.۰.۲۴۹ و برای اندروید ۱۵.۰.۰.۲۵۲ نام دارد.

منبع : همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا