تکنولوژی

ابلاغیه مسدود کردن بکه‌های اجتماعی جعلی است

 

وزیر ارتباطات تاکید کرد نامه مربوط به لزوم مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی، جعلی و بدون امضا است.

به گزارش ایسنا محمود واعظی درباره اینکه آیا اخیرا درباره لزوم مسدود کردن برخی شبکه‌های اجتماعی به وزارت ارتباطات ابلاغی شده، اظهار کرد: اتفاقا این سوال را همزمان با انتشار یک ابلاغیه کذب در برخی از شبکه‌های اجتماعی از من پرسیدند و باید بگویم که این نامه یک نامه جعلی و بدون امضا است.

وی با تاکید بر این‌که کسانی با جوسازی علیه یکی از نهادهای کشوری قصد دستیابی به برخی از اهداف را دارند گفت:‌ باید به این افراد بگویم که هدف درستی را در پیش نگرفته‌اند.

وزیر ارتباطات با اشاره به این که اخیرا در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیشنهادی درباره تقویت تولید محتوا در کشور ارائه شده است، گفت: طبق این پیشنهاد گروه‌هایی که محتوا تولید می‌کنند پس از ارائه خدمت و درصورتی که اپراتورها به ویژه با راه‌اندازی نسل سوم ارتباطی درآمدی از اپلیکیشن‌های این گروه‌ها به دست آورند، موظفند درصدی از این درآمد را به نویسندگان این برنامه‌ها بدهند.

وزیر ارتباطات با اشاره به این‌که ایران ظرفیت بالقوه بالایی از لحاظ نیروی فکری و نیروی تحصیل‌کرده در حوزه کامپیوتر، آی تی و مخابرات دارد خاطرنشان کرد: با بهره گیری از نیروی این افراد می‌توان کارهای بزرگی انجام داد که بخشی از آن در این نمایشگاه‌ها نشان داده شده است.

واعظی افزود:‌ نقش دولت حمایت از دانشگاه‌ها و بخش خصوصی است و این که یک زبان مشترک بین دولت، بخش خصوصی و بخش پژوهشی بوجود آورد که در صورت دستیابی به این اهداف شاهد یک جهش بزرگ در زمینه آی تی در کشور خواهیم بود.

وی در رابطه با تقویت زیرساخت‌های اینترنتی و همچنین تولید محتوا تصریح کرد: زیرساخت‌های ارتباطی در کشور بسیار جلوتر از محتوا و اپلیکیشن به ویژه در بحث اپلیکیشن‌های فارسی زبان حرکت کرده‌اند.

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا