تکنولوژی

وداع با مسنجر

 

مایکروسافت بعد از 15 سال برنامه مسنجر خود موسوم به ویندوز لایو مسنجر را که قبلا “ام اس ان مسنجر” نامیده می شد، بازنشسته کرد است.

 مایکروسافت قبلا در سال 2012 هشدار داده بود که قصد دارد این سرویس تبادل پیام را بازنشسته کند و از کاربران خود خواسته بود از سرویس تلفن اینترنتی اسکایپ استفاده نمایند.

البته این سرویس هنوز در برخی کشورهایی که از آن به طور گسترده استفاده می کنند فعال است. از جمله این کشورها می توان به چین اشاره کرد. اما مایکروسافت می گوید قصد دارد مسنجر خود را در این کشور هم بازنشسته نماید.

هشدار به کاربران ویندوز لایو مسنجر از پنج شنبه هفته گذشته آغاز شد و از آنها خواسته شده تا حداکثر 31 اکتبر به استفاده از اسکایپ روی آورند. این شرکت برای تشویق چینی ها به این کار وعده ارائه خدمات رایگان برای مدت محدود را داده است.

گفتنی است مایکروسافت اولین بار در سال 1999 سرویس ام اس ان مسنجر را راه اندازی کرد تا بتواند با سرویس محبوب رقیب یعنی AOL Instant Messenger رقابت کند. مسنجرها حدود یک دهه محبوبیت داشتند، اما با از راه رسیدن نرم افزارها و ابزار متنوع برقراری ارتباط کم کم محبوبیت خود را از دست دادند. همه گیر شدن گوشی های هوشمند و برنامه های همراه هم باعث منسوخ شدن هر چه بیشتر مسنجرها شده است.

منبع : خبرگزاری ها

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا