تکنولوژی

مركز فضای مجازی با فرهنگستان زبان تفاهم نامه امضا كرد

 

مرکز ملی فضای مجازی کشور در راستاي اجرای برنامه ملی ترویج خط و زبان فارسی در فضای مجازی، تفاهم نامه همکاری با فرهنگستان زبان و ادب فارسی را به عنوان يكي از اقدامات دارای فوریت در فضای مجازی امضا كرد.

بر اساس این تفاهم ناه که به امضای محمد حسن انتظاری، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور و غلامعلي حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی رسیده است، فرهنگستان به عنوان بازوی علمی و مشاوره‌ای مرکز ملی فضای مجازی در امور سیاست گذاری، برنامه‌ریزی، پایش و راهبری ترویج خط و زبان فارسی در فضای مجازی فعالیت خواهد کرد. همچنين سیاست گذاری و برنامه‌ریزی برای ترویج و تقویت ابعاد گوناگون خط و زبان فارسی و صیانت از آن در فضای مجازی از ارکان هویت و شخصیت ملی و اسلامی کشور بوده و در اولویت اهداف و برنامه‌های شورای عالی فضای مجازی کشور به عنوان بالاترین نهاد حاکمیتی در این حوزه قرار دارد که حفظ و اعتلای خط و زبان فارسی برای جلوگیری از گسست فرهنگی و زمینه ساز توسعه وجودی ملت کهن و مومن ایران خواهد بود.

گفتنی است، مرکز ملی فضای مجازی با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی از فرصت‌های موجود در فضای مجازی برای تقویت فرهنگ و هویت ایران اسلامی بهره‌مند شده و در همین راستا یک مجمع مشورتی نیز از شخصیت‌ها و برجستگان علم و فرهنگ کشور در حوزه‌های مختلف تشکیل می‌شود.

منبع : آي تي ايران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا