تکنولوژی

رونمایی رسمی از تلفن هوشمند ال‌جی G3در ایران

نام نویسنده: رضا هاشمی

همزمان با  عرضه جهانی گوشی هوشمند جدید ال جی G3 در شش شهر لندن، نیویورک، سان فرانسیسکو، سئول، سنگاپور و استانبول انجام گرفت این گوشی طی مراسمی در پردیس ملت تهران رونمایی شد. 

در این مراسم که با حضور تعدادی از نمایندگان رسانه‌ها و مدیرن شرکت ال جی و مدیران مدیا پردازش برگزار شد ویژگی‌ها و قابلیت‌های این گوشی با نمایش چند ویدیو برای حضار معرفی شد. همچنین اعلام شد که قیمت رسمی این گوشی زیر دو میلیون تومان تعیین شده است. 
 
قابلیت های برجسته گوشیG3  جدید عبارتند از:
نمایشگر 5.5 اینجی Quad HD (با چهار برابر رزولوشن HD و همچنین دو برابر وضوح تصویر بالاتر از یک صفحه نمایش Full HD).
دوربین 13 مگاپیکسلی دارای سیستم (Optical Image Stabilizer Plus) و فناوری فوکوس خودکار لیزری که می تواند تصاویر فوق‌ا‌‌لعاده‌ای ایجاد کند.
بدنه پشتی گوشی:طرح فلزی، صیقلی، بسیار سبک، ضد اثر انگشت و مهم تر از همه داری طراحی بی نظیر می‌باشد.
طراحی بدنه بصورت قوس دار (Floating Arc form) به همراه طرح جدید کلید Rear Key در پشت گوشی.
رابط کاربری گرافیکی (GUI) جدید و تسهیل شده.
 
 
تجربه مشاهده تصاویر واقعی 
صفحه نمایش Quad HD گوشی G3 با تراکم پیکسل 538ppi با ارائه تصاویر واضح‌تر، استاندارد جدیدی را در عرصه نمایشگرهای تلفن‌های هوشمند ایجاد کرده است. گوشی G3 با  نمایشگر 5.5  اینچی و نسبت صفحه نمایش76.4  درصدی با کناره‌های باریک در اطراف خود حس دلنشینی به فردی که آن‌را  در دست می گیرد می دهد. 
استفاده از صفحه نمایش با وضوح تصویر بالا در G3 مستلزم آن بود که مهندسان ال‌جی  از یک باتری 3,000mAh جدید و بهینه شده  در ساخت آن استفاده کنند. با جایگزین کردن فلز بجای گرافیت در کاتد باتری، مهندسان ال‌جی  توانستند طول عمر باتری G3  را افزایش دهند و در نتیجه  یک باتری با عملکرد فوق العاده بالا جهت نمایش تصاویر در نمایشگر Quad HD ارائه شد.
 
 
دوربین پیشرفته و 13 مگاپکسلی G3 طوری طراحی شده است که قادر است به سرعت و به آسانی لحظات خاص زندگی شما را ثبت نماید و این قابلیت با استفاده از فناوری جدید
 Laser Auto Focus مهیا شده است. این فناوری، G3 را قادر ساخته حتی در محیط هایی با نور کم با اندازه گیری فاصله بین دوربین و جسم بوسیله پرتو لیزرتصاویری با کیفیت خوب از بهترین لحظات زندگی شما ثبت نماید. بنابراین دیگر تصاویری تار از پسرتان در هنگام دویدن به دنبال توپ به دلیل عدم توانایی دوربین در فوکوس سریع را نخواهید دید. 
ال‌جی همچنین روند عکس گرفتن و ثبت  لحظات خاص را نیز ساده تر کرده است. در گوشی G3 دیگر نیازی به فوکوس روی سوژه در حالت پیش نمایش نیست بلکه بسادگی بعد از لمس سوژه جهت فوکوس اتوماتیک، صدای شاتر دوربین را خواهید شنید.  
G2 دارای دوربین جلو (Front Camera) 2.1 مگاپیکسلی می باشد. در گوشی G3 قابلیت جدید دیگری نیز ارائه شده بطوریکه در حالت عکاسی standard timed selfie mode با استفاده ازGesture Controls  فرد قادر است با قرار گرفتن در جلوی دوربین و پس از ژست گرفتن با مشت کردن انگشتان دست خود به شاتر دوربین فرمان دهد و شمارش معکوس سه ثانیه ای جهت گرفتن عکس آغاز گردد.
در خصوص ویدئو، G3 دارای میکروفون داخلی هوشمندی است که با اندازه گیری سطح صدای محیط، فیلم برداری با صدای بهتر را مهیا می‌سازد. همچنین استفاده از یک اسپیکر یک واتی با Boost AMP کاربران را قادر می سازد تا از موزیک ویا تماشای ویدئو با کیفیت صدای بهتر لذت بیشتری ببرند.
 
 
طراحی متوازن و ساده 
طراحی قوس دار و ارگونومیک و باریک G3 حس خوبی به فردی که آنرا در دست دارد می دهد  و  کلید های پشتی Power and Volume Key دارای طراحی جدید می‌باشند. بدنه طرح فلزی شیک، ضد اثر انگشت با رنگی مات همیشه تمیز به نظر می آید و در پنج رنگ:  مشکی متالیک، سفید، طلایی، بنفش و قرمز ارائه خواهد شد.
همچنین طراحی رابط کاربری گرافیکی جدید G3 مکمل طراحی بدنه خارجی آن بوده و برگرفته از لوگوی ال جی می باشد.
علاوه بر فناوری پیشرفته بکار رفته در هسته G3، ال‌جی با استفاده از سطح بالاتری از رویکرد
 ” Learning from You ” تجربه منحصر به فردی را برای کاربران خود بوجود آورده است که نکات برجسته آن عبارتند از:
 
 
صفحه کلید هوشمند: 
 این صفحه کلید دارای فناوری تطبیقی می باشد که با تایپ کردن شما یاد گرفته تا فرایند تایپ سریع تر و با اشتباهات تایپی کمتری انجام گیرد. صفحه کلید هوشمند با ردیابی و تجزیه و تحلیل عادات تایپ کننده و با “دانستن”  اینکه کاربر چه کلمه ای را در نظر دارد تایپ کند، خطاهای تایپی را تا 75  درصد کاهش می دهد. طول صفحه کلید نیز می تواند تنظیم شود تا انگشتان شست کاربر در موقعیت بهتری قرار گیرد. همچنین برای تسریع فرایند تایپ می توان کلید های ویژه ای را برای کاراکترهایی که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند، تنظیم کرد.
 
Smart Notice:
مثل یک دستیار شخصی، این اعلام گر هوشمند پیشنهاداتی را مبتنی بر رفتارهای  کاربر، موقعیت و الگوهای استفاده از تلفن به وی ارائه می کند.  Smart Noticeمی تواند شما را از تماس‌های بی پاسخ مطلع سازد و از شما بپرسد که آیا مایل به تماس با آنها هستید یا خیر. اگر شما تعداد زیادی فایل یا برنامه بلا استفاده در G3  دارید Smart Notice از شما می پرسد آیا شما مایل به حذف یا غیر فعال کردن آنها هستید یا خیر. ولی چیزی که Smart Notice را از دیگر دستیاران شخصی مجزا می کند قابلیت زبان طبیعی آن است.  به عنوان مثال، به جای فقط نمایش دمای هوای امروز و پیش بینی وضع آب و هوا، Smart Notice یک پیشنهاد مثل “شما ممکن است بخواهید امروز یک چتر همراه خود داشته باشید چراکه امشب بارندگی خواهد بود “را نمایش می دهد.
 
امنیت هوشمندانه: 
G3 با دانستن اهمیت اطلاعات محرمانه افراد، زمانی که تلفن های هوشمند به سرقت رفته یا گم شده ویا به اشتراک گذاشته می شوند یک سری قابلیت های پیشرفته امنیتی در اختیار کاربران قرار می دهد که عبارتند از: 
Knock CodeTM:  کاربران را قادر می‌سازد تا با استفاده از یک الگوی ضربه ای (tap) قفل گوشی خود را باز کنند. کاربران می توانند یک کد ضربه ای دلخواه برای هر نقطه ای از صفحه نمایشگر خود طراحی کنند. همچنین در گوشی G3 کاربران قادرند برای مشاهده ساعت با استفاده از قابلیت KnockON نمایشگر را روشن و یا اینکه برای رفتن به Home Screen از یک Knock CodeTM استفاده کنند.
Content Lock یا قفل محتوا: این قابلیت زمانی که G3 شما با دوستانتان به اشتراک گذاشته می شود فایل های شخصی شما را در جای امن و پنهان از دید افراد دیگر نگه می دارد. همچنین موقعی که G3  به یک PC  متصل شده، این قابلیت می تواند مانع نمایش فایل‌ها در کامپیوتر شود. قابلیت Content Lock  می تواند روی فایل های موجود در حافظه داخلی G3  و یا در کارت حافظه microSD  نیز اعمال گردد.
 
 
Kill Switch: به صاحبان G3  توانایی غیر فعال کردن تلفن های خود و یا پاک کردن اطلاعات داخل آن را از راه دور در صورت سرقت دستگاه را می دهد. Kill Switch شامل قابلیتهای Antivirus، Remote Wipe and Lock است. 
لوازم جانبی جدید گوشی G3 به شرح زیر می باشد:
 
QuickCircleTM Case
یک پوشش یا محافظ گوشی می باشد که در پنج رنگ ارائه شده و قابلیت دسترسی آسان به برخی برنامه های کاربردی از جمله برقراری تماس، پیامک، موسیقی و دوربین را از داخل پنچره مدور خود را دارد. علاوه بر محافظ گوشی QuickCircleTM Case، شرکت ال‌جی یک سری محافظ گوشی باریک و شیک مخصوص این گوشی را نیز ارائه خواهد کرد.
 
 
LG Tone (InfinimTM HBS-900): 
یک هدست بلوتوثی با طراحی بسیار شیک و کیفیت صدای استریو فوق العاده که دارای کلید (jog) برای انجام جستجوی راحت تر و همچنین سیم جمع شونده می باشد.
 شارژ بی‌سیم: 
شارژر بی سیم ال جی بصورت پورتابل بوده و از فناوری wireless power charging بهره می برد.
ویژگی های کلیدی G3:
پردازنده Qualcomm Snapdragon™ 801 (up to 2.5GHz Quad-Core): 
نمایشگر 5.5-inch Quad HD IPS (2560 x 1440, 538ppi)
حافظه: 16/32GB eMMC ROM / 2/3GB DDR3 RAM / microSD slot (128GB max)
دوربین: Rear 13.0MP with OIS+ and Laser Auto Focus / Front 2.1MP
باتری: 3,000mAh (removable)
سیستم عامل: Android 4.4.2 KitKat
ابعاد: 146.3 x 74.6 x 8.9mm
وزن: 149g
شبکه های ارتباطی: 4G / LTE / HSPA+ 21 Mbps (3G)
اتصالات: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Bluetooth Smart Ready (Apt-X), NFC, 
SlimPort, A-GPS/Glonass, USB 2.0
رنگ بندی: Metallic Black, Silk White, Shine Gold, Moon Violet, Burgundy Red
سایر ویژگی ها: Smart Keyboard, Smart Notice, Knock CodeTM , Guest Mode, etc.
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا