تکنولوژی

فناوری وایمکس پیشرفته شهریور عرضه می شود

 

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، نحوه ارتقای فناوری وایمکس به فناوریهای بالاتر را مصوب کرد که براساس آن اپراتورهای فعال وایمکس کشور می توانند با تائید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از اول شهریورماه امسال با استفاده از فناوری “وای فای” به صورت برون ساختمانی نسبت به ارائه خدمات به مشترکان خود اقدام کنند.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 190 خود، ارتقای پروانه فعالیت اپراتورهای وایمکس را با هدف حفظ سرمایه گذاری موجود انجام شده در شبکه های انتقال داده مبتنی بر فناوری وایمکس، توسعه خدمات باند پهن و خدمات رسانی بهتر به مردم تصویب کرد.

براساس این ضوابط، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شد با رعایت مقررات، نسبت ب ارتقای پروانه اپراتورهای وایمکس متقاضی به فناوریهای بالاتر از قبیل TD- LTE بدون داشتن قابلیت تحرک پذیری، اقدام کند.

طبق این مصوبه نام پروانه فناوری وایمکس از این پس به پروانه “انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم ثابت” تغییر می کند و تمامی اپراتورهای ارائه دهنده وایمکس با تائید رگولاتوری، می توانند بعد از پایان دوره حفاظت اپراتور سوم موبایل (رایتل) – اول شهریورماه 93 – با استفاده از فناوری “وای فای” به صورت برون ساختمانی نسبت به ارائه خدمات به مشترکان خود اقدام کنند.

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا