تکنولوژی

ورود گوشی‌ بدون شارژ ممنوع

 

به تازگی قانونی در برخی از فرودگاه‌های آمریکا به اجرا درآمده که بر اساس آن گوشی‌ها و تبلت‌هایی که بدون شارژ بوده و خاموشند اجازه رد شدن از گیت فرودگاه‌ها را ندارند.

بر اساس اعلام سازمان امنیت حمل‌و‌نقل آمریکا، مسافران هنگام مراجعه به فرودگاه‌ها باید تلفن‌ همراه و لوازم الکترونیکی خود را روشن کنند.

به این ترتیب مسافرانی که نمی‌توانند الکترونیکی و گوشی‌های خود را روشن کنند، این دستگاه‌ها را همراه خود به داخل هواپیما ببرند. ظاهرا این اقدام در پی نگران تبدیل وسال الکترونیکی به وسایل انفجاری برای منهدم کردن هواپیماهای مسافربری صورت می‌گیرد.

هفته گذشته وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره تهدید فوری و جدی امنیت پروازهای مسافربری هشدار داده بود. بر اساس هشدار این وزارتخانه، این تهدید متوجه پروازهایی است که فرودگاه‌‌های خارجی را به مقصد آمریکا ترک می‌کنند.

مقامات امنیتی در آمریکا درباره جزییات این هشدار اطلاعات بیشتری را منتشر نکردند، اما به گفته تحلیلگران، علت صدور آن اطلاع از تلاش مشترک گروه القاعده در شبه‌جزیره عربستان و عوامل نزدیک به این سازمان در سوریه برای تولید مواد انفجاری غیرقابل ردیابی در فرودگاه‌هاست.

وزارت امنیت داخلی آمریکا بر عملکرد امنیتی فرودگاه‌های خارج از این کشور نظارت ندارد، اما فرودگاه‌هایی که مبدا پروازهای مستقیم مسافربری به آمریکا هستند، موظف به رعایت ضوابط تعیین شده به وسیله سازمان امنیت حمل‌و‌نقل ایالات متحده هستند.

منبع : موبنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا