تکنولوژی

اینترنت کشور امن است

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: قطعا اینترنت کشور دارای امنیت لازم و مناسب است.

محمود واعظی درباره اظهاراتی مبنی بر ناامن بودن اینترنت ایران صورت گرفته عنوان کرد: نمی توان این اظهارنظرها را منتسب به شورای عالی فضای مجازی دانست چرا که یکی از اعضای این شورا حتی بدون این که نام خود را اعلام کند مصاحبه‌ای کرده و در قالب آن مصاحبه مطالبی را مطرح کرده است که اصلا درست نیست.

وی ادامه داد:‌ این اظهارات مربوط به زمانی می‌شود که بنده وزیر نبوده‌ام اما به هر حال همکاران ما و وزرای قبلی که در وزارت ارتباطات زحمت کشیده‌اند فعالیت‌های متعددی داشتند و این درست نیست که حالا یکی پیدا شود و بگوید اینترنت ایران امنیت ندارد.

واعظی ادامه داد: در میان صحبتهای صورت گرفته برخی اظهارات هم به امنیت شبکه ملی اطلاعات بازمی گردد که واقعا نمی توان برای شبکه ای که هنوز راه اندازی نشده اظهارنظر کرد. اکنون طراحی‌های مربوط به این شبکه صورت گرفته، مدل مفهومی آن آماده است و کارها طبق برنامه پیش می رود و بر همین اساس قرار است تا پایان سال 94 این شبکه راه اندازی شود.

گفتنی است چندی پیش برخی رسانه‌ها در قالب مصاحبه‌ای با یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی که بدون ذکر نام این عضو انجام شده بود، مطالب مختلفی درباره شبکه ملی اطلاعات و امنیت اینترنت در ایران مطرح کرده بودند.

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا