تکنولوژی

شراکت مایکروسافت و سلزفورس در دنیای CRM

دو شرکت رقیب مایکروسافت و سلزفورس امروز از یک شراکت استراتژیک با هم خبر دادند که بر اساس آن اپلیکیشن CRM سلزفورس روی ویندوز، ویندوز فون و آفیس ۳۶۵ عرضه می‌شود.

هنوز از جزییات این توافق چیز فاش نشده و مشخص نیست چه مقدار مبلغ در این معامله جابه جا شده است. 

دو شرکت قصد دارند که سلزفورس ۱ را برای ویندوز و ویندوز فون ۸.۱ عرضه کنند که به مشتریان این شرکت اجازه می‌دهد از طریق دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز خود به سلزفورس دسترسی داشته باشند. 

نسخه اولیه این برنامه پاییز امسال عرضه خواهد شد و تا سال ۲۰۱۵ به طور عمومی در دسترس قرار خواهد گرفت.

همچنین قرار است سلزفورس برای آفیس ۳۶۵ هم ارایه شود هر چند زمان آن هنوز مشخص نشده است. هدف اما این است که مشتریان سلزفورس به محتوای سرویس‌های مختلف دسترسی داشته باشند و یا آنها را با دیگران به اشتراک بگذارند. 

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت در یک بیانیه ضمن ابراز خوشحالی از این توافق گفت که امیدوار است این مشارکت به مشتریان سلزفورس کمک کند که روی موبایل و سرویس‌های ابری مایکروسافت به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. 

این توافق قطعا یک تغییر بزرگ برای مایکروسافت و سلزفورس به شمار می‌رود. هر دو شرکت رقبای نزدیکی در عرصه   CRM هستند و در سال ۲۰۱۰ مایکروسافت سلزفورس را به دلیل سرقت حق معنوی تحت تعقیب قرار دارد. موضوعی که دو سال بعد با توافق دو شرکت خاتمه یافت. 

در همین حال مارک بنیوف مدیرعامل سلزفورس هم گفت که این شراکت بین مشتریان هر دو شرکت پلی را ایجاد می‌کند که بسیار سازنده خواهد بود. 

برای نخستین بار این خبر را بلومبرگ منتشر کرد پیش از اینکه دو شرکت آن را به طور رسمی اعلام کنند.

منبع : آی تی ایرن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا