تکنولوژی

نياز اصلي كشور توسعه دولت الكترونيك است

 

معاون اول رییس‌جمهوري توسعه دولت الكترونیك را از اولویت‌ها و نیازهای اصلی كشور برشمرد و گفت: با توجه به ارتباط مستقیم این موضوع با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومت، دولت اجرای آن را به عنوان یك پروژه‌ اصلی در دستور كار خود قرار داده است و اهتمام دارد این طرح را به نتیجه برساند.

 اسحاق جهانگیری عصر سه‌شنبه در جلسه شورای‌عالی فناوری اطلاعات با اشاره به گزارش دبیرخانه شورا در خصوص آیین‌نامه اجرایی دولت الكترونیك، خواستار تشریح و تبیین این آیین‌نامه در یكی از جلسات هیأت دولت شد و افزود: با ارائه این گزارش در جلسه هیأت وزیران، ظرفیت دستگاه‌های اجرایی نیز در حمایت از این طرح قرار می‌گیرد و سریعتر به نتایج و اهداف مورد نظر دست خواهیم یافت .

معاون اول رییس‌جمهوري از همه دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مرتبط خواست توسعه دولت الكترونیك را به عنوان یكی از اولویت‌ها در دستور كار قرار دهند تا با همگرایی و همراهی بخش‌های مرتبط، الزامات فنی و زیر ساختی لازم فراهم شده و هر چه زودتر شاهد اجرای این طرح باشیم.

در این جلسه، دبیر شورای‌عالی فن آوری اطلاعات گزارشی از عملكرد و فعالیت سه ماهه دبیرخانه و كمیسیون راهبردی شورای عالی فن آوری اطلاعات ارائه كرد و به تشریح برنامه‌ها، اقدامات و آیین‌نامه اجرایی توسعه دولت الكترونیك پرداخت.

در این نشست وزرای دادگستری، اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، ارتباطات و فن‌آ‌وری اطلاعات، معاون علمی و فن‌آوری و مشاور فرهنگی رییس‌جمهوري نیز ضمن حمایت از برنامه‌ها و اقدامات اجرایی توسعه دولت الكترونیك، بر لزوم اجرای آیین‌نامه تدوین شده تأكید و نظرات خود را در خصوص بخش‌های مختلف این آیین‌نامه مطرح كردند.

منبع : پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا