تکنولوژی

رمزگذاري تماس تلفني

 

شعبه آلمانی شرکت وُدافون (Vodafone) نرم‏‌افزار همراهی طراحی کرده است که کاربران به کمک آن می‏‌توانند تماس‌‏های تلفنی خود را رمزگذاری کنند.
 شعبه آلمانی وُدافون نرم‏‌افزار همراهی طراحی کرده است که به کار رمزگذاری کردن (encryption) تماس‌‏های تلفنی می‏‌آید. این شرکت قصد دارد این نرم‌‏افزار را برای نصب و استفاده روی گوشی‏‌های تحت اندروید، ویندوز فون و آی او اس اپل عرضه کند.
وُدافون که این نرم‏‌افزار را با همکاری شرکت سکوسمارت (Secusmart) طراحی کرده است، قصد دارد آن را در ابتدا بای ابزارهای اندرویدی و سپس برای ابزارهای تحت ویندوزفون و آی او اس اپل عرضه کند. کاربرانی که قصد استفاده از این نرم‌‏افزار را داشته باشند می‌‏بایست ماهیانه ۱۰ یورو (یا ۱۴ دلار آمریکا) بپردازند. قرار است اولین نسخه از این نرم‏‌افزار در اواخر سال جاری عرضه شود.
بر اساس این گزارش، استفاده از این نرم‌‏افزار سطحی از امنیت را برای کاربران به همراه خواهد داشت که هم‌‏اکنون آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از آن برخوردار است. مرکل هم‌‏اکنون از خدمات شرکت سکوسمارت برای ایمن‏‌سازی و رمزگذاری ارتباطات تلفنی خود استفاده می‏‌کند.
شعبه وادفون هنوز برنامه‏‌ای برای عرضه این نرم‏‌افزار در خارج از آلمان ندارد، اما اعلام کرده است استفاده از آن در سایر نقاط جهان امکان‏‌پذیر خواهد بود.

 

منبع : همكاران سيستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا