تکنولوژی

فیس‌بوک WhatsApp را ۱۶ میلیارد دلار خرید

فیس‌بوک با شیرجه‌ای بزرگ در حال خریدن واتس‌اپ به قیمت ۱۶ میلیارد دلار است. 
معامله خرید WhatsApp  شامل بیش از ۱۸۳ میلیون سهم فیس بوک به ارزش ۱۲ میلیارد به همراه ۴ میلیارد دلار نقد است. البته فیس‌بوک ۳ میلیون سهم هم به کارکنان واتس‌اپ می‌دهد که مجموع این خرید را به ۱۹ میلیارد دلار می‌رساند.
مارک زوکربرگ در صفحه فیس‌بوک خود از این خرید ابراز خرسندی کرده و گفته خرید واتس‌اپ به توسعه سرویس‌‌‌‌‌‌ها و اتصال بیشتر مردم جهان کمک خواهد کرد. 
واتس‌اپ یک اپلیکیشن موبایل بسیار محبوب است و حدود ۴۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که ۷۰ درصد از آنها روزانه از این سرویس استفاده می‌کنند.به گفته فیس‌بوک روزانه ۱ میلیون کاربر جدید به این سرویس اضافه می‌شوند.
واتس‌اپ همانند اینستاگرام اپلکیشین موبایلی که پیش‌تر فیس‌بوک یک میلیارد دلار برای خرید آن پرداخته بود، از ابتدای ظهور خود تاکنون مستقل مانده است.
 
 مقایسه رشد چهارسال نخست واتس‌اپ با سایر سرویس‌ها
پرداخت چنین مبلغ فضایی برای یک برنامه موبایل از سوی فیس‌بوک نشان دهنده تلاش بسیار زیاد فیس‌بوک برای باقی ماندن در کوران رقابت بر سر تصاحب پیام‌رسان‌های موبایلی است . فیس‌بوک اما حالا دست روی سرویسی که گذاشته که از خود او رشد بسیار سریع‌تری داشته و بین جوانان و غیرآمریکایی‌ها طرفدار بیشتری دارد. البته یک ویژگی مهم وعجیب این سرویس این بوده که هیچ آگهی در آن دیده نمی‌شود. وایبر رقیب واتس‌اپ دوهفته قبل به قیمت ۹۰۰ میلیون دلار به یک شرکت ژاپنی فروخته شده بود.
جان کوم مدیرعامل واتس‌اپ که با فروش این شرکت قرار است به عضویت هیات مدیره فیس‌بوک بپیوندد گفته است: شما همچنان می‌توانید از واتس‌اپ استفاده کنید و مهم نیست کجا هستید یا از چه گوشی استفاده می‌کنید و شما همچنان هیچ آگهی تبلیغاتی روی واتس‌اپ نخواهید دید. در واقع علی رغم این خرید ساختارها و اصول این سرویس حفظ خواهد شد.
 
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا