تکنولوژی

مديريت مايكروسافت به نادلا ندي رسيد

 

هیأت مدیره مایکروسافت بالاخره ساتیا نادلا را به عنوان جایگزین استیو بالمر و مدیر عامل بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نرم‌افزار در جهان معرفی کرد.

 ساتیا نادلای هندی تبار سومین مدیرعامل مایکروسافت 29 ساله است.

در تغییرات جدید مدیریتی مایکروسافت، همچنین “بیل گیتس” از ریاست هیئت مدیره عزل و جان تامسون جانشین او شد.

تامسون تا پیش از این مدیر مستقل مایکروسافت محسوب می‌شد و گیتس از این پس به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره مایکروسافت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این اتفاق نادری است که هیئت مدیره مایکروساف در یک تصمیم بی‌سابقه گیتس به عنوان بنیان‌گذار این شرکت و بالمر به عنوان قدیمی‌ترین عضو خود را کنار گذاشته است.

نادلا بیش از 2 دهه سابقه همکاری با مایکروسافت را دارد و  یکی از ستاره‌های این شرکت محسوب می‌شود و طی چند سال اخیر توانسته است بخش خدمات سازمانی و سیستم‌های پردازش ابری مایکروسافت را زنده کند.

“دون ماتریک”(Don Mattrick) مدیرعامل شرکت Zynga که تا ژوئیه گذشته مدیریت مرکز Xbox در شرکت مایکروسافت را هم برعهده داشت گفت: «او بسیار باهوش است و یک مدیر فنی ایده‌آل محسوب می‌شود. بسیار جالب است که ببینیم او در موقعیت شغلی جدید خود چه فعالیتی انجام م‌دهد. او باعث انتقال محصولات مایکروسافت به نسل آتی خواهد شد و شرایط رشد این شرکت را فراهم خواهد کرد.»

از 13 سال قبل که بالمر مدیریت این شرکت را برعهده گرفت اتفاقات مختلفی رخ داد و نحوه استفاده کاربران از سیستم‌های رایانه‌ای تغییر کرد. این فرآیند باعث شد محبوبیت مایکروسافت نزد کاربران جهانی کاهش یابد و سرانجام این شرکت تصمیم به تغییر مدیرعامل بگیرد.

بعد از کناره‌گیری بالمر، بارها گزینه‌های مختلفی به عنوان مدیرعامل جدید مایکروسافت مطرح شدند که در نهایت دیروز مدیرعاملی این شرکت بزرگ به ساتیا نادلا رسید.

منبع : خبرگزاري‌ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا