تکنولوژی

حساب توییتر مایکروسافت هك شد

 

گروه هکری ارتش سایبری سوریه با حمله به حساب توییتر شرکت مایکروسافت و وبلاگ اصلی این شرکت در روز شنبه آن را از کار انداخت.

  به دنبال این حمله هکری مایکروسافت موفق شد در عرض مدت کوتاهی کنترل حساب کاربری خود در سایت توییتر را مجددا به دست آورد. همچنین این شرکت توانست کنترل وبلاگ خود را هم به فاصله چند ساعت بعد از این حمله در دست بگیرد.

هکرها پس از حمله پست هایی را بر روی حساب توییتر و وبلاگ مایکروسافت ارسل کرده بودند که بلافاصله از سوی این شرکت حذف شد.

حساب های هک شده مربوط به پشتیبانی ازوبلاگ رسمی مایکروسافت، کنسول بازی ایکس باکس و حساب خبری مایکروسافت در توییتر بودند. این حساب ها هم اکنون به طور کامل در کنترل مایکروسافت هستند.

این دومین حمله هکری موفق به مایکروسافت در یک ماه اخیر محسوب می شود. دو هفته قبل نیز حساب توییتر اسکایپ، شرکت تلفن اینترنتی متعلق به مایکروسافت و همین طور وبلاگ و فیس بوک این شرکت هک شده بود. مایکروسافت در سال 2011 با پرداخت 8.5 میلیارد دلار شرکت اسکایپ را خریداری کرده بود.

ارتش الکترونیک سوریه یک گروه هکری نزدی به دولت سوریه و رییس جمهور این کشور بشار اسد شناخته می‌شود که قبلا نیز به برخی وب سایت های شرکت های بزرگ غربی و رسانه های خبری آمریکایی حمله کرده بود. هدف از این حملات اعتراض به انعکاس وارونه واقعیات این کشور و حمایت آنها ازتروریست های تکفیری مورد حمایت عربستان سعودی و قطر عنوان شده بود.

 

منبع : خبرگزاري‌ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا