تکنولوژی

گجت ویژه رژیم لاغری ساخته شد

 

دو مخترع کانادایی گجتی را ساخته اند که تنها با اسکن کردن غذا کاربر را از راه یک اپلیکیشن تلفن هوشمند از محتویات، کالریها، مواد مغذی و آلرژی زا غذا مطلع می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برای هرکس که تلاش می کند مراقب وزن خود باشد این بهترین گجتی است که تاکنون تولید شده چرا که با اندازه کوچک خود می تواند بگوید که به طور دقیق چقدر در غذای شما کلری وجود دارد.

این گجت هم اندازه یک جاکلیدی کوچک است و همراه یک اپلیکیشن موبایل کار می کند و دربرگیرنده طیف سنج برای تحلیل شیمیایی ترکیبات غذا است.

سازندگان کانادایی این گجت مدعی شده اند که این گجت می تواند به کاربر خود اطلاعاتی درباره مواد آلرژی زا، ترکیبات شیمایی، مواد مغذی، کالریها و مواد تشکیل دهنده غذا ارائه کند.

مبتکران امیدوارند که بتوانند از طریق سایت اینترنتی ایندیگوگو مبلغ لازم را برای تولید این دستگاه تهیه کرده و پیش فروش آن را از همین طریق انجام دهند. این دستگاه از روی پلاستیک نیز مواد غذایی را اسکن می کند و افرادی که برای خرید به فروشگاه ها می روند می توانند از روی بسته بندیهای پلاستیکی میزان ترکیبات و کالریهای مواد غذایی بسته بندی شده را مشخص کنند.

این دستگاه پس از اسکن غذاها اطلاعات آن را به یک سرور ویژه وب آپلود می کند. الگوریتمی در این میان طراحی شده که می تواند از این اطلاعات یک گزارش تهیه کند و آن را برای یک اپلیکیشن تلفن هوشند ارسال کرده و محتویات غذا را فاش کند.

گجتی که آینده رژیم گرفتن انسان را تعریف می کند ” TellSpec ” نامگذاری شده که به معنای جزئیات را بگو برداشت می شود، چرا که این دستگاه یافته های خود را با استفاده از الگوریتم طراحی شده تحلیل کرده و گزارش را به تلفن هوشمند یا تبلت کاربر خود ارسال کرده و وی را از وجود مواد آلرژی زا، مواد شیمیایی، مواد معدنی، کالریها و ترکیبات غذا مطلع می کند.

کار با این دستگاه ساده و سریع است و همه استفاده از آن را به سرعت یاد می گیرند.

 

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا