تکنولوژی

30 درصد بازار تبلت در دست بي‌نام‌ها

 

به گفته کارشناسان و منابع رسمی حدود 30 درصد از سهم بازار تبلت به ‌مد‌ل‌های بی‌نام و نشان اختصاص یافته است.
 

به نقل از برخی منابع رسمی،‌ به دلیل واردات تبلت‌های بی‌نام و نشان که عمدتاً چینی هستند، حدود 30 درصد از سهم این بازار به  این تبلت‌ها اختصاص یافته است.
قیمت پایین تبلت‌های بی نام و نشان یا همان “NO NAME” باعث شد در زمان ورود اولیه این کالا به بازار با استقبال بالایی از سوی مشتریان همراه شوند اما به مرور زمان با خرابی زود هنگام شاهد افزایش نارضایتی مشتریان این کالا در سطح بازار شدیم.
به گفته فعالان بازار، خرابی زود هنگام و عدم برخورداری این تبلت‌های چینی از گارانتی و خدمات پس از فروش باعث شد تا مشتریان این کالای دیجیتالی به برندهای معتبر در بازار روی آورند.
هم اکنون بیشترین تقاضا در بازار تبلت مربوط به برندهای سامسونگ، ایسوس و اپل صورت می‌گیرد چرا که کیفیت بالای محصولات این برندها همراه با برخورداری خدمات پس از فروش باعث شده تا فروش این تلت‌ها در بازار افزایش یابد.
در همین برخی دیگر از کارشناسان این حوزه فروش تبلت‌های ایرانی را مناسب ارزیابی نکردند و معتقدند که عمده تبلت‌های ایرانی نیز به دلیل چینی بودن از کیفیت لازم برخوردار نیستند.
آنها بر این باورند که با گسترش واردات تبلت‌های صاحب برند شاهد کاهش سهم تبلت‌های بی‌نام و نشان در بازار دیجیتال کشور خواهیم شد.

منبع : موبنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا