تکنولوژی

سرفیس‌مایکروسافت یا آی‌پد اپل؟

 

 
آیا اصلا امکان مقایسه سرفیس مایکروسافت با آی پد وجود دارد؟
برای کسانی که با بازار تبلت سروکار دارند این سوال فقط یک جواب دارد:خیر.
Panos Pany  رئیس مایکروسافت سرفیس در این مورد شفاف سازی می کند:
” من می خواهم این نکته کاملا روشن شود که ما سرفیس پرو را به چه منظوری طراحی کردیم. این مسئله بسیار ساده است، سرفیس سریع ترین کامپیوتری است که وجود دارد .البته شاید شکل ظاهری آن به تبلت شباهت داشته باشد که ممکن است برای خریداران گمراه کننده باشد ولی از اول به عنوان کامپیوتر طراحی شده بود.”
 
سرفیس بزرگ تر، ضخیم تر، سنگین تر و البته گران تر است
 
پس حالا که مشخص  شد که سرفیس یک کامپیوتر است نه تبلت بهتر است بگوییم:
 مایکروسافت سرفیس پرو 2 در حقیقت یک کامپیوتر قابل حمل سبک یا همان لپ تاپ است که تمامی برنامه های ویندوز را اجرا می کند. 
پس تکلیف Surface RT سبک تر و باریک تر چه می شود؟ بله RT تبلت است. تنها مشکلی که دارد این است که تمام برنامه های ویندوز را اجرا نمی کند(به جز چند مورد استثنا مانند Office RT) و به علت قیمت  گزاف آن مردم هم کمتر سراغ  آن می روند.
مشکل مایکروسافت نیزدقیقا همین مسئله است. یعنی در سال 2013، با گذشت سه سال از ورود آی پد، مایکروسافت هنوز نتوانسته یک تبلت موفق به بازار ارائه کند.
در هر صورت پرو یک محصول سنگین است و اندازه و حجم آن میتواند برای طیف وسیعی از خریداران نکته ایی منفی باشد. مردم آنقدر به سایز کوچک و سبکی تبلت اهمیت می دهند که حتی آی پد مینی را به آی پد 4 ترجیح می دهند. مایکروسافت باید بفهمد که سایز و اندازه محصولات برای مشتریان بسیار با اهمیت است.
قیمت سرفیس بدون کیبورد از 900 دلار آمریکا شروع می شود درحالیکه قیمت آی پد 500 دلار است.( که البته مدل 64 گیگابایتی آن به 700 دلار هم می رسد.) قیمت آی پد مینی هم از 330 دلار آغاز می شود.
با معرفی آی پد 5 که مجهز به چیپ 64 بیتی A7 است، مقایسه این محصول مایکروسافت  با آی پد بیشتر از قبل غیر ممکن خواهد شد. آی پد 5 سبک تر و باریک تر است و مدل مینی آن به صفحه رتینا مجهز است.
اما یک پیشنهاد به مایکروسافت: 
Surface Pro را طوری طراحی کنید که به سبکی و باریکیRT باشد و همچنین چیپ 4 هسته ای “Bay Trail”  اینتل داخل آن طراحی کنید و قیمتی روی آن بگذارید که خریداران را مجبور کند در انتخاب آی پد دودل شوند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا