تکنولوژی

تصادف خودروی StreetView گوگل و فرار راننده

 

برنامه نقشه گوگل برای رانندگان سراسر دنیا اهمیت ویژه ای دارد.این اهمیت زمانی چشم گیرتر شد که این شرکت، سرویس هدایت هوشمند خود را با هزینه 1 میلیارد دلاری به راه انداخت.

اما کیلومترها دورتر از مقر گوگل، یک خودروی استریت ویو این شرکت با 2 اتوبوس و یک کامیون پارک شده تصادف کرد.

بر اساس گزارش بی بی سی، این اتوموبیل که در حال جمع آوری عکس از خیاباین های شهر بوگور اندونزی بود با یک مینی ون تصادف کرد. راننده اتوموبیل Saburu گوگل و مینی ون برای برآورد خسارت راهی تعمیرگاه شدند اما بعد از برخورد خشن راننده مینی ون، راننده گوگل از صحنه گریخت.

بعد از فرار از تعمیرگاه این شخص که ظاهرا بسیار ترسیده بود، با اتوبوسی دیگر برخورد کرد و بعد از آن هم با خوردویی پارک شده ای که گفته شده یک کامیون بوده تصادف کرد. راننده دستپاچه بعد از این اتفاقات دوباره به راننده مینی ون اول رجوع کرد و متوجه شد که راننده از وی شکایت کرده است. البته گفته شده که کسی در این اتفاق صدمه ندیده اما همانطور که در عکس قابل مشاهده است خوردوی شرکت گوگل صدمات زیادی دید.

Vishnu Mahmud مدیر ارشد گوگل در اندونزی خبر تصادف را تایید کرد و عنوان کرد: ” ما تصادفات این چنینی را به جد دنبال میکنیم و درحال مذاکره با مقامات و بررسی علل این حادثه هستیم.” گوگل پروژه استریت ویو یا نمای خیابان را در نوامبر 2012 در اندونزی به راه انداخت. این کشور که جزیره های زیادی دارد قطعا یکی از پرچالش ترین مکان ها در آسیا برای عکاسی ازخیابان است. خودورهای این شرکت قبلا هم پایشان به دادگاه کشیده شده بود.

اوایل امسال یکی دیگر از خودروهای این شرکت متهم به زیر گرفتن یک میمون در شهر Botswana شد که بعدا آن را انکار کرد. ماه پیش یک خودروی دیگر ازاین پروژه در روستایی در تایلند متوقف شد. بر اساس گزارش‌ها ظاهرا مردم به راننده این خودرو مشکوک شدند و گمان میکردند این رانند جاسوس دولت است. به هر حال این خبرها نشان میدهد عکاسی ازبیش ازنیمی ازخیابان های شهرهای مختلف دنیا دردسرهای زیادی دارد!

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا