تکنولوژی

خرید جدید اینتل برای توسعه دستیار دیجیتالی

 

شرکت اینتل یک شرکت نوپای اسپانیایی با نام ایندیسیس (Indisys) را که بر روی فناوری‏‌های تشخیص زبان طبیعی تمرکز کرده است، خریداری کرده است.

به گزارش وب‏‌سایت zdnet، شرکت اینتل در ماه می‌سال جاری شرکت نوپای ایندیسیس را خریداری کرده است. شرکت اینتل این خبر را تأیید کرده و گفته است بخش زیادی از کارکنان ایندیسیس به اینتل پیوسته‏‌اند، اما به صورت رسمی اعلام نکرده است چه مبلغی را برای این معامله پرداخته است.

برخی منابع خبری احتمال داده‌‏اند خرید ایندیسیس برای اینتل بیش از ۲۶ میلیون دلار هزینه برداشته باشد. شرکت ایندیسیس در حال حاضر بر روی فناوری‏‌هایی تمرکز کرده است که قابلیت درک زبان طبیعی انسان‏‌ها را دارا هستند. این شرکت قصد دارد راهکارهای درک زبان طبیعی و مدیریت گفت‏‌وگو را بیش از هر چیز با ابزار‌ها و پلت‏فرم‏‌های همراه سازگار کند.

ایندیسیس بویژه قصد دارد با تمرکز بر این فناوری‏‌ها و طراحی نرم‏‌افزارهای موسوم به دستیار مجازی هوشمند، استفاده از راهکارهای خدمات فروش و خدمات مشتری را سهولت بخشد.

معامله‏‌ها و خریدهایی از این دست نشان می‌‏دهد بازار ابزارهای همراه برای شرکت اینتل از اولویت ویژه‌‏ای برخوردار است. شرکت اینتل در حوزه معماری پایگاه‌‏های داده نیز سرمایه‏‌گذاری‏‌های زیادی انجام داده است که در کنفرانس سالانه توسعه نرم‏‌افزاری خود که هفته گذشته در سان فرانسیسکوی آمریکا برگزار شده بود، به آن‌ها اشاره کرده بود. شرکت اینتل پیش از این از طریق شاخه سرمایه‌‏گذاری خود با شرکت ایندیسیس در ارتباط بود. ایندیسیس سال گذشته در تلاش‌هایش برای جذب سرماه موفق شده بود ۵ میلیون دلار سرمایه گردآوری کند که بخش زیادی از آن را از طریق شرکت اینتل تامین کرده بود. 

 

منبع : همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا