تکنولوژی

شرکت نیوکیا تاسیس شد

یکی از مدیران اسبق نوکیا خبر تاسیس شرکت نیوکیا(Newkia) را دقیقا در روز واگذاری نوکیا به مایکروسافت منتشر کرد و توضیح داد که با این اقدام گامی جدید در دنیای گوشی‌های هوشمند برمی‌دارد.

یکی از مدیران اسبق نوکیا شرکت جدیدی را با نام نیوکیا(Newkia) شبیه به نوکیا راه‌اندازی کرده است و قصد دارد در آن گوشی‌های شبیه به نوکیا را مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید تولید کند.

 “توماس زیلیاکوس”(Thomas Zilliacus) که پیش‌تر مدیریت شعبه نوکیا در منطقه آسیا – پسیفیک را برعهده داشت، اعلام کرد که شرکت نوکیا در بخش سخت‌افزار همچنان محبوبیت خود را نزد کاربران جهانی حفظ کرده است و اگر در محصولات آن اندروید را جایگزین ویندوز فون مایکروسافت کنیم، می‌توان تحولی بزرگ در این زمینه ایجاد کند. به عقیده او، بازار محدود ابزارهای مربوط به سیستم‌عامل ویندوز از مهمترین عواملی محسوب می‌شود که کاربران تمایلی به استفاده از آن ندارند.

زیلیاکوس وضیح داد که یک سال قبل پیشنهاد خود را برای خرید شرکت نوکیا مطرح کرد، اما تلاش‌های بین‌المللی او برای جذب سرمایه کافی به نتیجه نرسید و نهایتا این پیشنهاد را پس گرفت. او هم‌اکنون قصد دارد در شرکتی که راه‌اندازی کرده است، اندروید را جایگزین ویندوز فون کند.

زیلیاکوس خبر تاسیس شرکت Newkia را دقیقا در روز واگذاری نوکیا به مایکروسافت منتشر کرد و توضیح داد که با این اقدام گامی جدید در دنیای گوشی‌های هوشمند برمی‌دارد.

منبع : خبرگزاری‌ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا