تکنولوژی

رکورد صادرات موبایل‌های هوشمند شکست

 روند رشد بازار جهانی موبایل‌های هوشمند ادامه دارد و انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

آخرین گزارش و بررسی‌ها در این زمینه نشان می‌دهد که بازار جهانی کل گوشی‌های موبایل در سال 2013 رشد سالانه 3/7 درصدی را نسبت به سال 2012 تجربه می‌کند.

این در حالی است که رشد سالانه این بازار در پایان سال 2012 برابر 2/1 درصد بوده است. گزارشی که اخیرا توسط موسسه تحقیقاتی IDC در این زمینه منتشر شده است، نشان می‌دهد که تقاضای زیاد برای موبایل‌های هوشمند در سراسر دنیا باعث می‌شود تا کل بازار گوشی‌های موبایل شاهد رشد چشمگیری باشد.

این در حالی است که کارشناسان و فعالان بازار پیش بینی کرده‌اند که برای اولین بار در تاریخ و در طول یک سال، صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند تا پایان سال 2013 از مرز یک میلیارد دستگاه عبور کند.

این گزارش نشان می‌دهد که کل بازار گوشی‌های موبایل با سرعت بیشتری روند رشد را پشت سر می‌گذارد و آمار و ارقام به‌دست آمده حتی بیش از پیش‌بینی‌ها هم خواهند بود.

البته کارشناسان و تحلیلگران IDC معتقدند که نیمه دوم امسال روند رشد سریع‌تری نسبت به نیمه اول سال خواهد داشت؛ چرا که میزان تقاضا و خرید موبایل‌های هوشمند کمتر از 200 دلار در بازارهای در حال توسعه و نه چندان پیشرفته در نیمه دوم سال افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

در حالی که IDC قبلا پیش‌بینی کرده بود که میزان رشد سالانه بازار جهانی گوشی‌های موبایل در سال 2013 معادل 8/5 درصد باشد، اما حالا شرکت‌های تولیدکننده انتظار دارند تا در پایان سال بیش از 8/1 میلیارد دستگاه گوشی موبایل به سراسر دنیا صادر شود و این رقم تا سال 2017 به بیش از 3/2 میلیارد دستگاه هم برسد.

از طرفی انتظار می‌رود میزان صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند در پایان سال 2013 با رشد سالانه 40 درصدی به بیش از یک میلیارد دستگاه برسد.

در واقع رشد چشمگیر بازار موبایل‌های هوشمند به دنبال عرضه مدل‌های متنوع به همراه قابلیت‌های مختلف در بازار است. این در حالی است که نمی‌توان از تاثیر رونق بازار موبایل‌های هوشمند کمتر از 200 دلاری بر این روند رشد به راحتی چشم پوشید.

با این اوصاف انتظار می‌رود میزان صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند تا سال 2017 به 7/1 میلیارد دلار دستگاه برسد. «رامون لیاماس» یکی از کارشناسان IDC در این زمینه می‌گوید: «دو سال پیش بازار جهانی موبایل‌های هوشمند با صادرات نیم میلیارد دستگاهی برای اولین بار، حالا شاهد دو برابر شدن این میزان تنها در طول دو سال است.

حالا موبایل‌های هوشمند از یک دستگاه دیجیتال شخصی لوکس و خاص به یک ابزار کاربردی و حتی ضروری برای کاربران سرتاسر دنیا تبدیل شده‌اند و به همین دلیل هم هست که روند رشد آن سریع‌تر از گذشته طی می‌شود.»

منبع : دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا