تکنولوژینمایشگاه IFA 2019

نبض فناوری در ایفا 2013

نمایشگاه ایفا 2013 که در برلین آغاز به کار کرده و تا چهارشنبه آینده ادامه دارد میزبان محصولات جدید و پیشرفته از سراسر دنیاست.
نمایشگاه ایفا که هر سال در برلین اواخر تابستان برگزار می‌شود یکی از مهم‌ترین رخدادهای تجاری در بخش تجهیزات الکترونیکی است که میزبان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان از سراسر دنیاست و جدیدترین محصولات فناوری در این رخداد بزرگ‌ جهانی به نمایش گذاشته می‌شود.

در نمایشگاه امسال سونی علاوه بر گوشی Xperia Z1، از بلندگوی بی‌سیم و هدفون‌های حذف نویز رونمایی کرده است.
این بلندگوها ضد ترشح آب بوده، در پنج رنگ به بازار عرضه می‌شود و مجهز به قابلیت NFC است. بنابراین کاربران می‌توانند علاوه بر ارتباط بلوتوث، از قابلیت NFC هم استفاده کنند.
همچنین سونی سه مدل از هدفون‌های حرفه‌ای MDR-10R خود را در نمایشگاه ایفا 2013 رونمایی کرده و از پاییز امسال آنها را به بازار عرضه خواهد کرد. برخی از این هدفون‌ها به قابلیت حذف نویز مجهز بوده و از ارتباط بی‌سیم بلوتوث بهره می‌برند.
گزار‌ش‌ها حاکی است، بلندگوی بی‌سیم این شرکت از اواسط ماه جاری با قیمت ۱۳۰ دلار وارد بازار خواهد شد. اما هدفون‌های مجهز به بلوتوث و NFC سونی از اواخر پاییز با قیمت ۲۵۰ دلار عرضه خواهند شد.
این نمایشگاه همچنین میزبان تبلت ال‌جی با نام G Pad بوده که با سایز نمایشگر 8.3 اینچی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.
این تبلت از نمایشگر Full HD با بدنه آلومینیومی برخوردار است که بر اساس رنگش با قطعات پلاستیکی مقاوم در پشت تکمیل شده است. اندازه تبلت به خوبی برای کار با یک دست بهینه شده و زوایه دید نمایشگر IPS است.
G Pad با وزن ۳۳۸ گرم یک تبلت سبک به حساب می‌آید و از پردازنده اسنپدرگون ۶۰۰ با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.
تبلت ۷ اینچی IdeaTab S5000 محصول دیگری است که توسط لنوو در این نمایشگاه به معرض دید عموم قرار داده شده است.
از ویژگی‌های این تبلت می‌توان به سایز صفحه نمایش هفت اینچی با وضوح ۱۲۸۰×۸۰۰ پیکسل، دوربین پنج مگاپیکسلی و دوربین ثانویه ۱.۶ مگاپیکسل، پردازنده چهار هسته‌ای با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز، یک گیگابایت RAM و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، بلوتوث 4 و پشتیبانی از نسخه 4.2 سیستم‌عامل آندروید اشاره کرد.
همچنین ضخامت این دستگاه فقط 7.9 میلی‌متر است و ۲۴۵ گرم وزن دارد.
این محصول در طول سه ماه آخر سالجاری میلادی با قیمت ۲۰۰ یورو عرضه خواهد شد.
اما سامسونگ علاوه بر گوشی Galaxy Note 3 و ساعت هوشمندش، نخستین تلویزیون خمیده اولترا اچ‌دی دنیا را در ویترین خود قرار داده است.
این تلویزیون که از فناوری LED بهره می‌برد، در دو سایز ۵۵ و ۶۵ اینچی عرضه خواهد شد.
سامسونگ هنوز درباره زمان عرضه یا قیمت احتمالی این تلویزیون خبری منتشر نکرده است.

منبع : موبنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا