تکنولوژی

آنچه درباره گلکسی نوت ۳ می‌دانیم

 

شایعات درباره فبلت گلکسی نوت ۳ ماه‌هاست که ادامه دارد البته سامسونگ هنوز هیچ کدام از آن‌ها را تایید یا تکذیب نکرده اما انبوهی از مواردی را که در پیرامون این دستگاه وجود دارند را در یک جا جمع کرده‌ایم. آنچه می‌دانیم و از آن مطمئنیم و آنچه میدانیم و به آن اطمینانی نداریم را می‌توانید یکجا در این مطلب بخوانید: 

آنچه به آن اطمینان داریم: 
 
۴ سپتامبر ( ۱۳ شهریور) روز معرفی
سامسونگ برای این روز دعوتنامه‌ای را فرستاده و اشاره مستقیم به Note کرده و اگر  این کافی نباشد که حدس بزنیم نوت جدید در راه است می‌توانیم به صحبت‌های یکی از مدیران سامسونگ اشاره کنیم که تایید کرده در این روز گلکسی نوت ۳ ( در کنار ساعت هوشمند سامسونگ) عرضه می‌شود.
 
آنچه فکر می‌کنیم صحیح است: 
 
سامسونگ گلکسی نوت ۳ صفحه نمایشی بزرگتر از ۵.۳ و ۵.۵ اینچ ( نوت‌های قبلی) دارد. شاین جانگ کیون یکی از همکاران مدیرعامل سامسونگ گفته است که گلکسی نوت ۳ دارای صفحه نمایش ۵.۹ اینچی است. البته برخی از شایعات هم اخیرا حدس می‌زنند که صفحه نمایش نوت جدید ۵.۶۸ اینچی ( ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) است. پیش از این نیز شایعاتی در مورد آزمایش‌های سامسونگ روی اندازه‌های مختلف برای صفحات نمایش منتشر شده بود. 
در همین حال گزارش‌هایی هم هست که این گوشی به یک پنل LCD مجهز است یا برخی هم می‌گویند که سامسونگ در این گوشی از تکنولوژی سوپر AMOLED خود بهره خواهد گرفت.
 
بدنه و قیافه 
تصاویر لو رفته از گلکسی نوت ۳ نشان می‌دهد که چهره این گوشی شبیه به گوشی‌های دو نسل اولیه خود است. این تصور که سامسونگ تلاش کند همان چهره Note را ادامه دهد تا این فبلت شباهتی به گلکسی اس ۴ ( بهترین گوشی سامسونگ در حال حاضر ) پیدا نکند هم با این منطق سازگار است. در واقع به نظر می‌رسد صرفا صفحه نمایش آن بزرگ شده و سایر مشخصات فیزیکی قبلی در نسخه جدید حفظ شده است.
صفحه نمایش نوت ۳ احتمالا ۵.۶۸ اینچ خواهد بود.
 
سخت‌افزار فوق پیشرفته
گلکسی نوت ۳ در نسخه‌های متفاوت فنی (  CPU و GPU ) برای مناطق مختلف عرضه می‌شود. برخی از مشتریان نوت ۳ را با پردازنده ۱.۸گیگاهرتزی Octa-core Exynos 5420 در دست خواهند گرفت و برخی دیگر در مناطق دیگر این گوشی را با پردازنده Qualcomm Snapdragon 800 دریافت خواهند کرد. البته دوربین نوت ۳ در هردو مدل ۱۳ مگاپیسکل و حافظه داخلی ۱۶ ، ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت مشترک خواهد بود. 
 
پلاستیک بدنه 
هیچ حدسی نمی‌شود زد که سامسونگ آیا همچنان از همان نوع پلاستیک بدنه‌ای بهره می‌گیرد که در آخرین گوشی‌های سری گلکسی اس و نسل‌های پیشین گلکسی نوت استفاده شده یا نه. 
 
اخرین نسخه اندروید
پیش‌بینی می‌شود که فبلت جدید سامسونگ از آخرین نسخه اندروید یعنی نسخه ۴.۳ لوبیای ژله‌ای و بسیاری از نرم‌افزارهای اختصاصی خود سامسونگ عرضه شود.
 
خیلی بعید است تکنولوژی صفحه‌ نمایش‌های خم شدنی را در گالاکسی نوت ۳ ببینیم
 
سه رنگ 
پیش‌بینی می‌شود که گلکسی نوت ۳ در دو رنگ سیاه و سفید به بازار عرضه شود ضمن اینکه نسخه صورتی رنگی از این گوشی نیز چند هفته بعد عرضه شود. 
 
آغاز فروش در همین سپتامبر 
احتمالا گلکسی نوت ۳ ( نسخه سیاه و سفید رنگ )  را چند روز بعد از معرفی در فروشگاه‌ها خواهیم دید هر چند نسخه صورتی رنگ احتمالا تا پایان اکتبر خواهد آمد. بر اساس نوشته eprice تا ۲۷ سپتامبر گلکسی نوت ۳ را در بازارهای جهانی خواهیم دید ضمن اینکه سفارش خرید آن از ۱۶ سپتامبر اغاز می‌شود. 
 
ضبط تصویر 4K
برخی شایعات اخیرا از این می‌گویند که گلکسی نوت ۳ تصاویر اولترا HD ضبط می‌کند ( ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) 
 
صفحه نمایش قابل انعطاف
سامسونگ صفحه نمایش قابل انحنا را در مناسبت‌های مختلف به همه نشان داده اما ما نشانه‌ای ندیدیم که از این تکنولوژی در گالاکسی نوت ۳ استفاده شده باشد. 
 
امکانات پیشرفته دوربین
گزارش‌هایی هست که می‌گویند سامسونگ قصد دارد OIS ( ثبات‌گر تصویری اپیتکال) و همچنین برخی تکنولوژی‌های جدید مربوط به شاتر را در نوت ۳ قرار دهد در عین حال بعضی حرفهای درگوشی نیز می‌گود که این فیچرها را شما در گلکسی اس ۵ خواهید دید. 
 
اما آنچه هنوز نمی‌دانیم
 
چقدر رم ؟
گلکسی نوت ۳ ممکنه اولین گوشی باشد که از امکان  رم ۳ گیگابایتی Whopping برخوردار باشد که سرعت و کارآیی دستگاه را به شدت افزایش می‌ٔهد 
 
قیمت 
احتمالا مهمترین  سوالی که حول و حوش یک دستگاه وجود دارد قیمت آن است. قیمت این فبلت مشخص نیست به طور تاریخی نسخه‌های سری نوت از سری‌های اصلی سامسونگ ( گلکسی اس ) گران‌تر بوده‌اند. در آمریکا پیش‌بینی می‌شود که این گوشی با قیمت ۲۵۰ دلار و یک سال قرارداد عرضه شود. 
تا چهار سپتامبر منتظر نادانسته‌های خود درباره این گوشی بمانید. در این روز از برلین پاسخ‌های خود را خواهیم گرفت. 
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا