تکنولوژی

همه جانشینان استیو بالمر

خبر بازنشستگی مدیرعامل مایکروسافت در روزهای اخیر جنجال‌های خبری مختلفی را به راه انداخته است.

 چالش‌های زیادی که مایکروسافت پس از رونق بازار تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند با آنها روبه‌رو شد و تاکید آن برای استفاده از سیستم‌عاملی که هنوز نتوانسته کاربران را راضی کند، همه و همه باعث شده است که کارشناسان و فعالان بازار در این سال‌ها انتقادات زیادی را به استراتژی‌های مدیریتی مایکروسافت وارد بدانند.
 هر چند خبر بازنشستگی استیو بالمر توسط خود او و از طریق یک ایمیل به کارکنان مایکروسافت اعلام شد، اما بسیاری معتقدند که این بازنشستگی تحت فشار و اجبار کارشناسان و سهامداران این شرکت اتفاق افتاده است. 
حالا انتظار می‌رود استیو بالمر تا دوازده ماه دیگر به صورت رسمی از کارش کنار برود و از انتقادات رهایی یابد. انتقادات شدیدی که او را به ترسیم آینده‌ مبهم مایکروسافت به خاطر ارائه محصولات ناموفق و ناتوانی برای ورود به بازار محصولات هوشمند قابل حمل متهم می‌کردند. شاید به همین دلیل هم بود که درست چند دقیقه بعد از اعلام خبر بازنشستگی استیو بالمر، قیمت سهام مایکروسافت تا حدود 8 درصد افزایش پیدا کرد. 
در نهایت حالا هیات مدیره این شرکت با همکاری یک شرکت بین‌المللی استخدام نیروهای متخصص به دنبال یک جانشین مناسب برای استیو بالمر و به‌عهده گرفتن سمت مدیرعاملی مایکروسافت به عنوان غول نرم‌افزاری جهان و در مسیر جدید تبدیل شدن به یک شرکت تولیدکننده ابزار و سرویس‌های جدید، هستند. این کار با نظارت مستقیم بیل‌گیتس انجام می‌شود. با این حال اما وب سایت بیزینس‌ویک به تازگی فهرستی از محتمل‌ترین کاندایداها برای به عهده گرفتن سمت مدیر عاملی مایکروسافت برای جانشینی استیو بالمر را منتشر کرده است.
 
تونی بیتز
او مسوول اجرایی بخش Skype است و در تابستان امسال وظیفه مدیریت تبلیغات و توسعه تجاری مایکروسافت را هم به عهده داشته است. او همچنین در گذشته یکی از اعضای ارشد شرکت Cisco Syatems بوده است.
 
استفان الوپ 
او در فاصله سال‌های 2008 تا 2010 مدیر بخش تجارت مایکروسافت بود و بعد از آن مایکروسافت را به مقصد نوکیا و برای تصاحب سمت مدیرعاملی این تولیدکننده گوشی‌های موبایل ترک کرد. نوکیا در سال‌های اخیر شرایط چندان خوبی در بازار گوشی‌های موبایل و به خصوص موبایل‌های هوشمند نداشته و همکاری نزدیکی هم با مایکروسافت در زمینه پروژه‌های موبایل داشته است. 
 
جولی لارسون- گرین
 او زمانی به عنوان وارث بی چون و چرای سمت استیو بالمر در مایکروسافت محسوب می‌شد و در نهایت به عنوان مدیر بخش دستگاه‌ها در مایکروسافت کارش را ادامه داد. این به معنای آن است که او روی ساخت گوشی‌ها و تبلت‌ها متمرکز شده است  و در عین حال روی معاملات مختلف با استودیوهای فیلمسازی و اپراتورهای مخابراتی هم کار می‌کند.
 
کوین جانسون
 او در سال 2008 از مایکروسافت بیرون آمد تا شرکت Juniper Networks را مدیریت کند. جانسون اخیرا از پست خودش در این شرکت به‌عنوان مدیرعامل بازنشسته شده است. او در طول شانزده سالی که در مایکروسافت فعالیت می‌کرد، مسوولیت بخش سرویس‌های آنلاین و ویندوز را به عهده داشت.
 
کی لو
یکی از نیروهای باسابقه و قدیمی بخش جست‌وجوی شرکت Yahoo، در میان تغییر و تحولات تابستان امسال در مایکروسافت به بخش موتور جست‌وجوی Bing این شرکت رفت. او در حال حاضر مدیریت بخش اپلیکیشن‌ها و مهندسی سرویس‌های مختلف را در مایکروسافت به عهده دارد.
 
پاول ماریتز
 او در حالی به عنوان یکی از گزینه‌‌های مطرح برای جانشینی استیو بالمر مطرح شده که سیزده سال پیش این شرکت را ترک کرد. او در حال حاضر شرکت نوظهور و استارت آپ Pivotal را مدیریت می‌کند که در زمینه رایانش ابری کار می‌کند.
 
استیون سینوفسکی
یکی از بهترین و جنجالی‌ترین مدیران شرکت مایکروسافت که زمانی مدیریت بخش ویندوز این شرکت را به عهده داشت و به عبارتی بعد از مدیر عامل،  دومین شخص با اهمیت این شرکت به حساب می‌آمد. با این حال او ناگهان در سال گذشته میلادی به خاطر مشکلات مختلفی که با بالمر داشت، از مایکروسافت اخراج شد. او مدتی پیش اعلام کرده بود که در شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ Andreessen Horowitz استخدام شده است. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که او بهترین گزینه برای مدیرعاملی در مایکروسافت است.
 
 
تامی رلر
 او از زمان خرید شرکت نرم‌افزاری Great Plains Software در سال 2001 با مایکروسافت همکاری می‌کند. رلر پست‌های مختلفی در زمینه‌های مالی و بازرگانی را در مایکروسافت به عهده داشته و بعد از اخراج سینوفسکی، همزمان مسوولیت بخش ویندوز این شرکت را هم به‌عهده گرفته است. او در حال حاضر بخش بازرگانی و بازاریابی مایکروسافت را مدیریت می‌کند.

منبع : دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا