تکنولوژی

بیل‌گیتس در راه بازگشت به مایکروسافت

پس از انتشار خبر بازنشستگی استیو بالمر به عنوان مدیرعامل مایکروسافت، هیات انتخاب جانشین این شرکت درصدد تعیین مدیر بعدی برآمده است بر این اساس شایع شده که بسیاری از مدیران این شرکت تمایل دارند که “بیل گیتس” به عنوان جانشین بالمر انتخاب شود.

در حالی که بسیاری از مدیران این شرکت تمایل دارند که بیل گیتس جانشین استیو بالمر شود،‌ ظاهرا گیتس شخصا برای به دست آوردن این سمت تمایل چندانی ندارد.
با این حال پیش بینی می‌شود اگر سهام‌داران و سرمایه‌گذاران وی را تحت فشار قرار دهند احتمال دریافت سمت مدیرعاملی توسط گیتس وجود خواهد داشت.
بر این اساس گفته می‌شود حتی ممکن است بیل گیتس به صورت موقت به مدیرعاملی مایکروسافت درآید، چرا که این شرکت به مدیرعاملی خلاق و با سابقه برای هدایت خود نیاز دارد.
با این حال بیل گیتس در یک کنفرانس خبری اعلام کرده که به عنوان یکی از اعضای کمیته انتخاب جانشین، با دقت تلاش می‌کند تا مدیرعامل جدید را به درستی انتخاب کند.
به اعتقاد تحلیلگر بد نیست مایکروسافت به کارکنان ارشد گوگل هم برای برعهده گرفتن این سمت نگاهی بیندازد.
ویلیام هنری گیتس سوم (William Henry Gates III)‏ معروف به بیل گیتس در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ میلادی در سیاتل، مرکز ایالت واشنگتن آمریکا زاده شد. او و پل آلن شرکت مایکروسافت را پایه‌ریزی کردند. گیتس به‌عنوان مدیر عامل و مدیر معماری نرم‌افزار در شرکت مایکروسافت فعالیت کرده و هم اکنون رییس هیات مدیره این شرکت است و دارای بیشترین سهام آن است.
بر اساس گزارش مجله فوربس، بیل گیتس در سال ۲۰۰۸ میلادی، سومین مرد ثروتمند جهان پس از “وارن بافت” سرمایه‌دار آمریکایی و کارلوس اسلیم بازرگان مکزیکی است. وی تا پیش از سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۷ میلادی ثروتمندترین مرد جهان بود و دارایی‌های او معادل ۶۵ میلیارد دلار برآورد شده بود. 

منبع : موبنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سامسونگ با عبور از شیائومی جایگاه برترین شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند هند را تصاحب کرد گفت:

    نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    شیائومی، ردمی را برندی مستقل اعلام کرد؛ اولین گوشی با برند Redmi بیستم دی رونمایی می‌شود

    قیمت گوشی پوکوفون F1 شیائومی – Xiaomi Pocophone F1

    ویدیوی کالبدشکافی شیائومی ۱۱ تی پرو سیستم خنک‌کننده‌ی آن را نشان می‌دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا