تکنولوژی

بدون اجازه خرید از اپل ممنوع

راهبردهای جدید اپل برای توسعه دهندگان با هدف محدود کردن قوانین اپلیکیشنهایی است که برای کودکان زیر 13 سال ساخته می شود تا این برنامه ها از تبلیغ رفتاری پرهیز کرده و خرید از فروشگاه اپل را تنها با اجازه والدین میسر سازد.

شرکت فناوری اپل که برای راه اندازی بخش کودکان در فروشگاه اپلیکیشن اپل آماده می شود به طور قابل توجهی قوانین اپلیکیشنهای مربوط به کودکان را محدود کرده است.

این تصمیم به دنبال رویدادهایی که طی آن کودکان با کارت اعتباری والدین خود برای خرید از فروشگاه اپلیکیشن اپل صورت حسابهای سنگینی را پردخت کرده بودند گرفته شد. برخی از این کودکان به قدر کم سن بودند که نمی دانستند چه کاری انجام می دهند و اپل نیز مبلغ پرداخت شده را به والدین آنها بازگردانده است، گاهی این مبالغ به هزاران دلار هم رسیده است.

ماجرا از این قرار است که کودکان هنگام انجام بازی ترغیب به خرید گزینه های جدیدی برای ادامه بازی می شوند و هنگامی که از آی پد والدین خود استفاده می کنند و یا زمانی که شماره کارت اعتباری آنها روی آی پد ذخیره شده خرید حین بازی برای کودکان آسان شده و آنها به راحتی مبالغ بسیار سنگینی طی دفعات متعدد پرداخت می کنند.

بخش جدید کودکان قرار است روی اپلیکیشنهای کودکان زیر 5 سال، 6 تا 8 سال و 9 تا 11 سال تمرکز کند.

فرزندان 91 درصد از والدینی که آی پد دارند یا از آی پد آنها استفاده کرده و یا خودشان آی پد دارند. چهار نفر از هر 10 والد نیز اظهار داشتند که کودکانشان روزانه از تبلت یا آی پد استفاده می کنند.

 

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا