تکنولوژی

مدیر کافه بازار : از موبایل شروع کنید

 

یکی از سخنرانان افتتاحیه استارتاپ ویکند موبایل تهرانحسام آرمندهی مدیر کافه بازار یکی از فروشگاه‌های موفق نرم‌افزارهای فارسی آندرویدی است. آرماندهی در این جلسه توضیح داد که در بستر آندروید شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی و تایوانی که در ایران فعال هستند باعث توجه بیشتر به رشد اکوسیستم آندروید در ایران شده‌اند.

آرمندهی گفت زمانی که ما کارمان را شروع کردیم هیچ اپ استوری در ایران وجود نداشت. و با ذکر تجربه ناموفق خود در راه‌اندازی پروژه فارسی تل گفت : ما فارسی‌تل را برای فارسی کردن آندروید راه‌اندازی کردیم که ایده ما شکست خورد. 

آنها سپس با استفاده از راهبردهای دکتر یحیی تابش به سراغ راه‌اندازی فروشگاه نرم‌افزار آمدند. آرمندهی گفت: در ابتدا ما بیشتر از ۱۰ اپلیکیشن روی بازار نداشتیم و با همانها در یک نمایشگاه شرکت کردیم. غرفه روبه رویی ما ایرانسل بود و بچه‌های غرفه

نرم‌افزارهای ما را نصب کردند و بسیار ما را تشویق کردند. پس از آن بود که موفقیت‌ها شروع شد. در ابتدا رشد  آمار نرم‌افزارهای ثبت شده بسیار برای آنها شگفت انگیز بود و آن را با جدیت تعقیب می‌کردند.

آرمندهی گفت که آنها اولین تقویم فارسی تل رو تولید کردند که بسیار موفق بود. 

مدیر بازار که شرکت ‌اش اسپانسر این دوره استارتاپ ویکند نیز هست به شرکت‌کنندگان در استارتاپ ویکند گفت: اگر میخواهید کارآفرینی کنید از موبایل شروع کنید چراکه بازار دست نخورده زیادی در آن وجود دارد. ما دو سال کار کردیم تا اعتماد مردم ساخته شد و الان طرح‌های جدیدی ( به جز گرفتن درصد از فروش نرم‌افزار ) برای توسعه بازار داریم. پرداخت درون برنامه‌ای از جمله آ‌نهاست. 

آرمندهی که خود متولد ۱۳۶۴ و دارای لیسانس کامپیوتر دانشگاه شریفاست میانگین سن شرکت خودش را ۲۱ سال اعلام کرد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا