تکنولوژی

نوشتن پروفایل برای دانشجویان در Linkedin

 

آیا برای اینکه پروفایل لینکدین خود را کامل کنید منتظر فارغ التحصیلی هستید؟ اگر چنین است بهتر است تجدید نظر کنید.

Natan Edelsburg معاون رئیس شبکه Sawhorse می‌گوید:” بسیاری از دانشجویان نمیدانند چگونه رزومه خود را کامل  کنند و اکثر این افراد هم پروفایل کاملی در سایت لینکدین ندارند. من از افراد جویای کار بسیار میشنوم که میگویند پروفایل لینکدین شان چندان جالب نیست در پاسخ به این افراد میگویم برو و زمانی که پروفایلت را کامل کردی برگرد! “

37 درصد افرادی که به دنبال جذب کارمند هستند عنوان کرده اند که از رسانه های حرفه ای اجتماعی به عنوان یک منبع موثق برای استخدام کارمندانشان استفاده میکنند. استفاده از این رسانه ها برای استخدام افراد به طور چشمگیری در حال افزایش است.

 

مرتبط: ده اشتباه رایج در لینکدین

 

Nicole Williams، موسس WORKS by Nicole Williams و متخصص مشاغل در این باره توضیح میدهد:

“کارفرمایان معمولا به دنبال افراد تازه فارغ التحصیل شده میگردند. اگر شخصی در زمان دانشجویی در لینکدین عضویت فعال داشته باشد و به عنوان دانشجوی دانشگاه شناخته شوند ممکن است در آینده با درخواست کارهای زیادی روبه رو  شود حتی اگر برگه ی درخواست کاری پر نکرده باشد.”

اما به عنوان یک دانشجو چگونه یک پروفایل بی نقص درست کنیم.به چند نکته اشاره میکنیم.

 

برای پروفایل خود عکس انتخاب کنید

بسیاری از دانشجویان از ترس اینکه مبادا چهره شان مناسب جلوه نکند از به اشتراک گذاشتن عکس خود واهمه دارند. اما به گفته ویلیام عکس پروفایلتان میتواند بسیار تاثیر گذار باشد.از اینجا کارفرماها میتوانند مطمئن شوند که پروفایل شما واقعی است.

برنامه درسی و واحد های گذرانده شده را به پروفایل خود اضافه کنید

بهتر است برنامه و واحد های درسی خود را با ذکر جزییات اضافه کنید.همچنین از باشگاه ها و یا سازمان هایی که احیانا عضو آن هستید نام ببرید. مهارت ها و تجارب کاری گذشته تان را کامل بنویسید. پروژه هایی که در زمان دانشچویی روی آن کار کردید را هم ارائه کنید.

 

از استادان  و مشاوران کمک بخواهید

از انها بخواهید معرفی نامه ای برای شما تهیه کنند و از قابلیت های شما نام ببرند.

 

با افراد موفق در رشته مورد علاقه تان ارتباط برقرار کنید

شما به راحتی میتوانید با افراد با نفوذ هم رشته خودتان ارتباط برقرار کنید و این یکی از هیجان انگیزترین قسمت های رسانه های اجتماعی است. نترسید. به دنبال افرادی بروید که حرفه شان را تحسین میکنید . زمانی که میخواهید ارتباط را برقرار کنید هشیار باشید. در درخواست شما دو چیز باید وجود داشته باشد، اول اینکه مشخص کنید برای چه با او تماس گرفته اید. به پروفایل لیکنده شان سر بزنید و اطلاعاتی که فکر میکنید در کامل کردن درخواستتان مفید است را استخراج کنید. به موضوعی که در آن با او اشتراک دارید اشاره کنید مثلا محل زندگی و یا مجله مورد علاقه.اگر مورد خاصی پیدا نکردید فقط در مورد کار حرفه ای اش نظری بدهید.

دوم اینکه دلیل خود را بیان کنید.چرا میخواهید با آن شخص ارتباط برقرار کنید.به هیچ عنوان به درخواست شغل اشاره نکنید. برای پیدا کردن شغل از وی نصیحت بخواهید.

John Kowalski درست بعد از اینکه از دانشگاه فارغ التحصیل شد در توییتر و لینکدین به جستجوی افراد حرفه ای مرتبط با رشته اش پرداخت.بعد از برقراری تماس با این افراد، به انها پیشنهاد کرد که میتواند برای آنها رایگان کار کند.

” میخواستم ثابت کنم که برای وارد شدن به حیطه مورد علاقه ام انگیزه و اشتیاق کافی دارم.نیازی نبود به آنها بگویم که جویای کار هستم. اما میخواستم در زمان لازم اولین نفری بوده باشم که به ذهنشان می رسید.” 

 

درمورد مقاله های مرتبط با رشته خود نظر بدهید

زمانی که مقاله ای تخصصی در مورد رشته تان به اشتراک میگذارید  انگیزه و اشتیاق خود را به رشته تان منعکس میکنید.

 

درگروه های پرسش و پاسخ لینکدین شرکت کنید

گروه های لینکدین بهترین جا برای آشنایی با افراد هم رشته خودتان است.با شرکت در بحث ها ثابت کنید که فقط یک خواننده خاموش نیستید.ویلیام پیشنهاد میدهد قبل از اینکه بخواهید سوالی مطرح کنید تحقیق کوچکی، هرچند در گوگل، در مورد سوال خود انجام دهید و با آگاهی سوال مطرح کنید تا جواب درست دریافت کنید. 

 

به تمام مسیرهای شغلی خود آگاه باشید

دانشجویان نسل جدید بیش از هر نسل دیگری میتوانند آینده های شعلی خود را بررسی کنند.شما فقط افرادی را که به هدفشان رسیده اند را نمیبیند بلکه چگونگی رسیدنشان را هم میتوانید مشاهده کنید. شاید آشنایی با مسیر های رفته ی دیگران به شما کمک کند انتخاب کنید که همان مسیر را بروید یا نه.

در آخر پروفایل از لحاظ وجود غلط های املایی و نوشتاری بررسی کنید.پروفایل شما باید بی عیب و نقص باشد. بعد از اینکه چند بار آن را بررسی کردید از دوستی با تجربه بخواهید تا نگاهی به ان بیندازد و اشکالات احتمالی را به شما گوشزد کند.

 

مرتبط: سه دلیل برای حضور شرکتها در لینکدین

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا