تکنولوژی

انتقاد بیل گیتس از بالون اینترنتی گوگل

با بهره وری از پروژه Loon، گوگل قصد دارد اینترنت را به وسیله بالون به دنیای تنکنولوژی عرضه کند. اولین بار گوگل بالون های عظیم مجهز به اینترنت را در نیوزیلند به هوا فرستاد و حالا قصد دارد این آزمایش را در کالفرنیا انجام دهد.اما این پروژه آزمایشی با انتفاد بیل گیتس روبرو شد.

گوگل در صفخه پروزه لوون در گوگل پلاس گفته است: “هدف از به هوا کردن این بالون ها این است که بتوانیم در مورد روش های جدید برای  پیشرفت تکنولوژی تحقیق کنیم مانند پنل ها و باطری های خورشیدی  و … “

گوگل همچنین اضافه کرد که زمانی که بالون بر فراز فرسنو( شهری در کالیفرنیا) بوده تداخلات سیگنالی  وجود داشته است.

اما رئیس شرکت مایکروسافت ، بیل گیتس معتقد است این تکنولوژی انقدر مسئله حیاتی و مهمی نیست و کشور های در حال توسعه مشکلات مهمتری دارند که باید به آنها رسیدگی شود.بیل گیتس در مصاحبه ای با مجله Bloomberg businessweek اظهار کرد:

“تصور کنید شخصی به خاطر بیماری مالاریا رو به مرگ است،به آسمان نگاه میکند و بالون اینترنتی را میبیند.نمیدانم بالون چگونه میخواهد به او کمک کند مطمئنم هیچ وبسایتی هم جواب این سوال را نمیداند.من شدیدا به انقلاب دیجیتتالی معتقد هستم اما اتصال مراکز درمانی و مدارس در کشورهای کم درآمد به دنیای مجازی به نظر من بسیارمطلوب تر است.”

بیل گیتس انجمن Bill & Melinda Gates  را به منظور اصلاح سطح آموزش و سلامت درسرتاسردنیا،  پایه گذاری کرد و بیماری مالاریا از جمله مشکلاتی است که این انجمن به آن رسیدگی میکند. این انجمن بیشتر از 2 بیلیون دلار به منظور ریشه کنی مالاریا و 1.4 بیلیون دلار برای مبارزه با ایدز سرمایه گذاری کرده است.

همانند  Google Glass ، پروزه لون هم ( Project Loon) به لیست پروزه های آینده گوگل اضافه شده است.گوگل عنوان کرده که این پروژه در روزهای ابتدایی خود به سر میبرد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫21 دیدگاه ها

  1. يه روزي اين جناب بيل گي تس به بنيان گذار اپل كه ازش مشاوره خواسته بود اينجوري گفته بود كه: ……اين طرح تو مثل اينه كه يك سيب را گاز بزني و دور بندازي … اما با كوشش و تلاش همين صاحب فكر سيب گاز زده شد نماد شركت بزرگ اپل……..پس از شما دوستان ميخوام زياد گير به نظرات شخصي افراد هر چند صاحب قدرت و پول باشند ندهند و راه تلاش و پشت كار را مد نظر داشته باشند و بفكر خودمون باشيم و سعي كنيم اونا را زير سلطه خودمون بياريم مثل اسراييل كه شركت گوگل را گذاشته گوشه جيبش و داره حالشو ميبره

  2. با سلام
    من هم با نظر بيل گيتس موافق هستم
    آخه كشورهاي محروم چه نيازي به اينترنت هست?
    اينترنت بالوني براي كشورهاي توسعه يافته خوبه
    كه مردمش بتونن در تمام نقاط كشور از اينترنت پرسرعت استفاده كنن

  3. یکسری انسان ها دارند فکر می کنند و فکر می کنند و یکسری هم در مورد فکر اونها نظر می دهند . یادتون باشه اگر بحث سر منفعت بود به جای بیل گیتس می گفتن مایکروسافت پس به جای اینکه به کار اونا فکرکنین یه ذره فکرکنین که به کار شما فکرکنند .

  4. دوستان به عقیده من اصلا اختلاف نظری که راه افتاده بی مورد است چرا که مثل تحقیق دو نفر بر روی دو موضوع مختلف است مثلا ن تحقیق بر روی سلامتی و تحقیق بر روی بورس دنیا . میبینید هیچکدام به هم مربوط نیست ولی میشود هر دو را نیز مهم شمرد.در واقع علم در دنیا دارای شاخه های مختلفی است و هر کس بنا به سلیقه خود به هر شاخه ای متمایل میشود و چون اقای گیس یکی از غولهای IT است که تمایل دارد ثروت خود را در راه دیگران بکار ببرد باید دیگران هم چنین کنند نظر درستی نیست ضمنان تحقیق google نیز خوب است چون بلاخره دیگران دیر یا زود از ان بهرمند میشوند مثل تلویزیون و ماشین و موبایل و غیره که اکنون خیلی ها حتی افریقایی از ان استفاده میبرند در ضمن اگر بدانیم اساس اینترنت وسیله ای ارتباطی بوده که در شرایط بسیار وخیم مثل جنگ اتمی باید بتواند ارتباط انسانها را با هم بدون اینکه ادرسی از هم داشته باشند را برقرار سازد انوقت به اهمیت کار google پی میبریم.

  5. به نظر من که گوگل روش خوبی را برای اتصال به اینترنت معرفی کرده به این دلیل که شما فکر کنید داخل روستای هستید میخواد به اینترنت وصل بشید بعد می فهمید که اون روستا به دلیل مجهز نبودن تلفن به کابل فیبر نوری، نمی تونه از اینترنت پرسرعت استفاده کنه بعد مجبورید با دیال اپ وصل بشید.. خوب حالا اگه این بالون در نزدیکی این روستا اگر شهری باشه به هوا رفته باشه مردم این روستا میتوند از بالون فیض ببرند . به نظر من که روش جالبی است

  6. این پروژه رو گوگل برای کشورهای محروم در نظر گرفته و روش تبلیغات می کنه(نه ایران!), کشورهای مورد نظر گوگل بیشتر آفريقای هستند که مشکل اصلی اونها مرگ و میر بسیار زیاد از بیماری های واگیر داره.
    خوب گیریم که با خرج زیاد یک بالون با توانایی اتصال به اینترنت فرستادن اونجا. این کار چطوری می تونه مشکل آدم هایی که فقط به خاطر نداشتن واکسن دارن می میرن رو حل کنه! حالا ما کلا به این مسئله هم کار نداریم که او آدم ها کامپیوتری ندارن که بخوان به وسیله اون برن فیسبوک یا جی میل!
    بهتر نیست گوگلی ها هم مثل مستر گیتس روی پروژه هایی مثل “کلمنی که تا چندین روز واکسن رو نگهداری می کنه” سرمایه گذاری کنن, که این طوری حداقل درد واقعی عده ای حل بشه!؟

  7. با این حرف بیل گیتس یاد یه فیلم طنز افتادم که تو اون نشون میداد یه شعبده باز بعد از بازنشستگی رفته کشورهای فقیر برای کمک به جای رسوندن آب و حوراک به اون بدبخت ها بسته های آموزش شعبده بازی پخش میکرد

  8. دوستان بر حسب نیازشوئن جواب دادن
    یه خورده دست از خودخواهی بردارید
    نظر شما ها و گوگل منفعت طلب بود و خودخواهانه اما ببینید بیل گیتس نظرش در مورد دیگران بود و دیگران خواه
    حرف بیل گیتس بد بود یا تفکر خودخواهانه شما و گوگل؟
    چرا نمیایید به حرفی که بیل گیتس زد کر کنید و خودتون رو جای اون افریقایی یا بهتره بگم کسشی که مشکل داره بزارید
    همیشه اونهایی که پول نداشتن و یه دپولدار دیدن با چشم حسادت دیدن و افسوس و …
    حالا اون بالون بالای سرت باشه وقتی نتونی لذتی از استفاده از اون ببرری یا حتی نتونی استفاده کنی چه حسی داری
    بیل گیتس حرفش اینه که بالون خوب اما میتونی کارهای بهتر و مفیدتری کنی که نیازمندان بهش نیاز دارن
    ایران اینترنتش مزخرف اما بالاخره ذاب باریکه هست
    اونهایی که نیازهای دیه ای دارن چی
    افریقا مثال بود چون اونجا اوضاش خرابه

  9. تکنولوژی جدید مساوی = صرفه جویی در وقت و هزینه ها، نه برای کشور های جها ن سوم ، در کشور ها ی پیشرفته این تکنولوژی ها متناسب با زیر ساخت ها و نیاز آن کشور ها ساخته شده و در کشور های جهان سومی بیشتر کاربرد سرگرمی را دارد و هزینه ی استفاده از آن بالاست .

  10. هم حرف بیل گیتس مزخرفه و هم کاری که گوگل می کنه یه مقدار خیال بافیه.
    ایران تو قرن بیست و یکم داره از اینترنت 52کی با قیمت گزاف استفاده می کنه .به نظر من نه حرف گوگل و نه حرف بیل گیتس ، محض رضای خدا بیاید این اینترنت ADSL رو از حالت حجمی به صورت پهنای باندی تغییر کاربری برای درامد بدین اونوقت خداییش شب و روز دعاتون می کنیم.
    اونایی که زور میزنن تا یه کلیپ آموزشی یا یه موزیک رو آنلاین رو نت ببینن می فهمن من چی میگم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا