تکنولوژی

ساخت تبلت از سوی گوگل

موبنا- اریک اشمیت اعلام کرد که گوگل در حال توید تبلت رایانه ای است تا اواسط سال 2012 آن را برای رقابت با آیپد اپل راهی بازار کند.
اریک اسمتیت در گفتگو با روزنامه ایتالیایی Corriere della Sera اعلام کرد که گوگل قصد دارد تبلت خود را از سری Nexus برای رقابت با آیپد اپل سال آینده به بازار عرضه کند.
به گفته مدیر اجرایی گوگل، این شرکت بر روی ساخت یکی از با کیفیت ترین و پیشرفته ترین دستگاه هایش کار می کند.
وی در گفتگو با روزنامه Corriere della Sera گفت: “استیوجابز میکل آنژ زمان ماست اما ما همیشه با اپل رقابت می کنیم”.
اشمیت اطلاع زیادی درباره تبلتی که قرار است توسط گوگل ساخته شود نداده است.
گفتنی است گوگل فقط از برچسب Nexus رو گوشی های هوشمند پیشرفته اش بهره می برد که نشان دهد این دستگاه ها از جنس ناب گوگل هستند.
نکسون نام برند موفق گوشی های هوشمند است و گوگل برای محصول بعدی خود قصد دارد از این نام آشنا و قدرتمند بهره ببرد تا رقابت دیگری را با اپل آغاز کند.
به عبارت دیگر گوشی های نکسوس نسخه موجود جدیدترین آندوریید بدون دخالت سایر تولیدکنندگان است.
از این رو تبلت Nexus یک دستگاه پیشرفته خواهد بود که از نسخه 4.0 Ice Cream Sandwich آندرویید که ترکیبی از نسخه 2.3 Gingerbread برای گوشی های هوشمند و Honeycomb برای تبلت هاست بهره می برد.
ظاهرا هنوز استراتژی گوگل برای عرضه تبلت Nexus مشخص نشده و هیچ اطلاعی دباره تاریخ عرضه و شریک تجاری که قرار است با گوگل برای ساخت این دستگاه همکاری کند اعلام نشده، اما بنابرگفته اریک اشمیت، این دستگاه مستقیما برای رقابت با آیپد به بازار می آید.
شرکت هایی مثل هیولت پاکارد، موتورولا و RIM تبلت هایی با حدود قیمت آیپد راهی بازار کردند اما همه آنها بنابه دلایلی دستگاه های موفقی نبودند و نتوانستند دربرابر آیپد قدعلم کنند.
این در حالی است که تبلت Kindle Fire آمازون با قیمتی کمتر از آیپد توانست مشتری زیادی را به خود جلب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا